سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از فعال شدن ۲۰ تعاونی مرزنشینی در استان خبر داد و گفت: تاکنون از طریق این تعاونی‌ها ۴۱۰۰ تن برنج و شکر توزیع شده است.

به گزارش دیارجنوب، مصدق کشاورزی روز جمعه در گفتگویی، نقش تعاونی مرزنشینان در توسعه و پیشرفت مناطق و رونق اقتصادی را مهم دانست و اظهار داشت: تعاونی مرزنشینان در توسعه مبادلات مرزی نقش مهمی دارند و در این راستا در اقتصاد مردم ساحل‌نشین و مرزدار بسیار موثر است.
وی تأمین مناسب مواد غذایی و کالاهای ضروری یکی دیگر از مزیت‌های تعاونی مرزی دانست و تصریح کرد: پیشگیری از مهاجرت از روستاها، بهبود وضع معیشتی مردم منطقه از طریق تأمین درآمد برای آنان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی از دیگر مزایای تعاونی مرزی است.

taavoni marznishinan
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فعال شدن تعاونی مرزی در استان خاطرنشان کرد: از 22 تعاونی مرزنشین استان بوشهر تاکنون 20 واحد آن فعال شده و برای ایجاد این تعاونی در همه نقاط استان پیگیری لازم در دست اجرا است.
کشاورزی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی از طریق تعاونی‌های مرزی استان بوشهر گفت: تاکنون از طریق این تعاونی‌ها 4100 تن برنج و شکر توزیع شده است.
وی از توزیع 2400 تن شکر و 1700 تن برنج از طریق تعاونی مرزی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: شعاع پوشش تعاونی مرزنشینان استان بوشهر با پیگیری انجام شده از عمق وسعت 30 به 70 کیلومتر در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تعداد اعضای تعاونی مرزنشینان استان بوشهر را 400 هزار نفر دانست و گفت: اکنون حدود 39 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش تعاونی مرزنشینان قرار دارند که با اجرا طرح در دست اجرا و افزایش عمق وسعت تا 70 کیلومتر تمام جمعیت استان مشمول عضویت در تعاونی مرزنشینان و بهره‌گیری از مزایای آن می‌شوند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group