دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر با اشاره به اوج مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر در نوار ساحلی گفت: طرح شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سواحل، تالاب‌ها و نوار دریایی بوشهر آغاز شده است.

به گزارش دیارجنوب، صادق پورسالم روز سه شنبه 20 دی ماه با اشاره به طرح‌های حفاظت محیط زیست در بوشهر اظهار داشت: طرح محیط‌یار در مدارس اجرایی شد و اکنون 800 دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.
وی با بیان اینکه طرح محیط‌یار زمینه استفاده صحیح دانش‌آموزان از محیط زیست را فراهم می‌کند، گفت: طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس بوشهر اجرا شده است که ضمن آموزش زیست محیطی به معلمان، دانش‌آموزان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

parandegan mohajer
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر آموزش صیادان با محیط زیست دریایی را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: آشنایی صیادان با زیستگاه آبزیان و حفاظت از ذخایر آبزیان و استفاده از روش صحیح صید از اهداف آموزش صیادان است.
پورسالم با بیان اینکه در سال جاری آلودگی نفتی در سواحل بوشهر مشاهده نشده است گفت: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز اقدامات مهمی انجام شده و در سال جاری تاکنون 10 شکارچی پرندگان با 13 اسلحه شکاری به همراه 40 پرنده دستگیر شده‌اند.
وی با اشاره به کوچ پرندگان مهاجر در دی‌ماه به اوج خود رسیده است، تصریح کرد: طرح شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سواحل بوشهر آغاز شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه 130 گونه پرنده در نوار ساحلی و تالاب‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در شمارش پرندگان مهاجر مشخص شد نسبت به سال ماقبل آن تعداد پرندگان افزایش یافته و ‌پیش‌بینی می‌شود تعداد پرندگان مهاجر امسال هم نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group