دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۲ مجتمع فعال در این استان به پایان رسید و ۳۸ هزار و ۲۰۷ تن محصول در استان تولید شد.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی روز دوشنبه در این ارتباط اظهار کرد: این میزان میگوی پرورشی با ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از اردیبهشت تا پایان تیر ماه در ۳۷۹ مزرعه در سطح ۶ هزار و ۴۲۷ هکتار برداشت و تولید شده است.
وی بیان کرد: این میزان تولید میگوی پرورشی نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: پارسال از سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو، ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد.

parvareshi meygoo
امینی افزایش سطح زیر کشت، توسعه مکانیزاسیون در سطح مزارع پرورش میگو، رعایت الزامات بهداشتی و فنی، مجهز شدن بهره برداران به دانش فنی روز را از عوامل افزایش میزان تولید میگوی پرورشی در سالجاری عنوان کرد.
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: همچنین فراهم بودن شرایط لازم برای پرورش باعث شد میانگین وزنی میگوهای پرورشی استان از ۱۷ به ۱۹.۷ گرم افزایش یابد.
امینی گفت: بوشهر از جمله استان‌های مهم آبزی‌پروری کشور است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید این آبزی را به خود اختصاص میدهد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقشی مهم در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group