دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: ۲ هزار نفر سال آینده از کانال بنیاد نخبگان جذب دستگاه‌های اجرایی و ۲۰۰ نفر جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، میثم شهبازی روز یکشنبه در گفتگویی به سیاست‌های بنیاد نخبگان برای امسال و سال 1402 پرداخت و اظهار داشت: مهمترین محور موضوع معیشت، اثرگذاری و استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل کشور است.
وی اشتغال نخبگان را یکی از سیاست‌های مهم دانست و بیان کرد: اشتغال نخبگان در چند محور مختلف پیگیری می‌شود که یکی از آنها جذب در دستگاه‌های اجرایی است.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مصوبه هیئت دولت صادر شده است گفت: در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی، عملیات استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی آغاز شده و نخستین دوره جذب در حال اجرا است.

shahbazi nokhbegan
شهبازی با بیان اینکه فرایند استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است تصریح کرد: ارزیابی و توانمندسازی نخبگان در استخدام طی شده و از سوی سازمان امور استخدامی در حال معرفی به دستگاه‌های اجرایی هستند.
وی هدف‌گذاری اشتغال نخبگان برای سال 1402 را 2 هزار نفر دانست و تصریح کرد: 2 هزار نفر سال آینده از کانال بنیاد نخبگان جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: هر سال 40 نفر از نخبگان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شد که هدف‌گذاری سال 1402 بیش از 200 نفر است.
شهبازی همراهی وزارت علوم در جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان، برای جذب نخبگان در دانشگاه‌ها ارزیابی و معرفی می‌کند.
وی اشتغال نخبگان در کسب‌وکار و اقتصاد دانش‌بنیان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این مهم با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور پیگیری می‌شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به پیگیری مسکن نخبگان ادامه داد: در این راستا در سطح دولت مذاکراتی شده و پیشنهادات و آیین‌نامه آن برای افزایش حمایت‌ها از بنیاد نخبگان به دولت تقدیم شده است.
شهبازی هسته‌های مسئله محور را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اضافه کرد: هسته‌های مسئله محور دانشجویی زیر نظر یک استاد دانشجویان نخبه پیرامون یک مسئله مشخص در کشور تشکیل و برای حل آن در قالب طرح شهید احمدی روشن کمک می‌شود.
وی اضافه کرد: هسته‌های نخبه محور استادی با مشارکت استادان برای حل یک مسئله استانی و ملی و تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورز در دستگاه اجرایی از دیگر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان است.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از تشکیل مجامع خیرین نخبه‌پروری خبر داد و بیان کرد: مجامع خیرین نخبه‌پروری برای تأمین مالی مردمی در استفاده از ظرفیت نخبگان در 31 استان در حال پیگیری و تشکیل است.
شهبازی طرح مرحوم اژه‌ای را از دیگر طرح‌های بنیاد ملی نخبگان دانست و تصریح کرد: هدف از این طرح این است که نخبگان برگزیده المپیاد یا رتبه‌های ممتاز کنکور، بنیاد نخبگان از آنان به شرط اینکه در رشته‌های مورد نیاز کشور به ویژه علوم پایه و علوم انسانی تحصیل کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند و تا پایان مقطع دکتری ادامه تحصیل آنها فراهم و حمایت مالی می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group