دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در راستای افزایش فروش و ارتقای اقتصاد صنایع دستی، مصوب شده ۵ بازارچه دائمی صنایع دستی در این استان راه‌اندازی شود.

به گزارش دیارجنوب، اسماعیل سجادی منش روز یکشنبه با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولیدات متنوع صنایع دستی، افزود: با پیگیری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر قرار شده این بازارچه‌ها از سوی شهرداری‌ها به صورت مجتمع جانمایی و راه‌اندازی شود.
وی عنوان کرد: در این گام قرار است شهرهایی وحدتیه، دالکی، دیلم، سعدآباد و نخل تقی صاحب بازارچه دائمی صنایع دستی شوند و بررسی‌ها برای ایجاد این بازارچه در بندر بوشهر نیز از سوی شهرداری در دست بررسی است.

sanaye dastii b
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را از دیگر راهکارها برای رونق تولید در این بخش دانست و ادامه داد: علاوه بر تسهیلگری برای اعزام صنعتگران بوشهری به نمایشگاه‌های خارج از استان، برگزاری سه نمایشگاه داخلی نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.
سجادی منش یادآورشد: در سال‌های اخیر صنایع دستی در استان بوشهر مورد استقبال قرار گرفته و در زمان حاضر ۱۱ تعاونی در این استان فعال است به گونه‌ای که هر شهرستان دست کم یک تعاونی دارد.
تاکنون بوحیری دشتی به عنوان روستای ملی عبابافی و آبپخش دشتستان به عنوان شهر ملی حصیر و کپو ایران انتخاب شده اند و از ۳۰ نوع صنایع دستی که در استان فعال است، ۱۱ رشته خاص بوشهر است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group