دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

جمعی از خبرنگاران بوشهری از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بازدید کردند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر روز سه شنبه 29 آذر ماه از تعدادی پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان شامل روشنایی کمربندی چغادک، آسفالت حفاظتی محور بوشهر- برازجان، مجتمع خدمات رفاهی چرخاب در کمربندی اهرم- برازجان، پل در حال احداث درودگاه، تعریض محور درودگاه- جتوط، بهسازی و ارتقاء محور کلل به آب پخش، محور روستایی تاج ملکی از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه، محور روستایی شول، کلر و کمالی و پل بزرگ سید رضا در شهرستان گناوه بازدید کردند.
پروژه روشنایی کمربندی چغادک
حمیدرضا حیدری، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در این تور رسانه ای یکی از وظایف اصلی این اداره کل را رفع نقاط حادثه خیز عنوان کرد و گفت: کمربندی چغادک یکی از نقاط حادثه خیز در استان بوشهر است که اجرای طرح روشنایی طولی این مسیر در 3 فاز و با اعتبار 4 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و طی روزهای آتی فاز اول آن با 3/5 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
پروژه آسفالت حفاظتی محور بوشهر- برازجان
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه یکی از روش های نوین دنیا استفاده از آسفالت حفاظتی است، افزود: در محور بوشهر- برازجان از آسفالت حفاظتی اسلاری سیل با ترکیب قیرآبه، سیمان، چسب و ماسه استفاده شده که بدلیل مقاومت بالا از تخریب شدن جلوگیری می کند.
حمیدرضا حیدری با اشاره به اینکه در سالجاری آسفالت حفاظتی شمال و جنوب استان با اعتبار 17 میلیارد تومان در قالب 2 فاز و به طول 150 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته، افزود: آسفالت حفاظتی شمال استان تکمیل شده و جنوب نیز در هفته آینده آغاز خواهد شد و همچنین در جاده های فرعی و روستایی نیز تاکنون 58 کیلومتر آسفالت حفاظی اسلاری سیل انجام گرفته که 27 کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

bazdidekh rahdari 1
مجتمع خدمات رفاهی چرخاب در کمربندی اهرم- برازجان
رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف این اداره طبق مصوبه مجلس احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی است، افزود: در حال حاظر اداره کل راهداری استان 43 مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره برداری، 21 مورد در حال ساخت و 14 مورد در حال استعلام دارد که امید داریم در سال های آتی به بهره برداری برسند.
حسین معتقد با اشاره به اینکه مجتمع خدمات رفاهی چرخاب به مساحت یک هکتار و با طرح توسعه 8 هزار متر در حال اجرا است، افزود: 950 میلیون تومان اعتبار برای آسفالت و 100 میلیون تومان برای نصب تابلوهای راهنمایی مجتمع خدمات رفاهی چرخاب در کمربندی اهرم- برازجان هزینه شده که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 7
پروژه بزرگ احداث پل درودگاه
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بیان کرد: احداث پل درودگاه بر روی رودخانه دالکی با اعتبار استانی و ملی بصورت و به طول 164 متر شامل 5 دهنه 20 متری و 5 پل باکسی 8 متری است.
علیرضا شاه حسینی میزان اعتبار کل این پروژه را 70 میلیارد تومان با پیمان 1/5 سال عنوان کرد و گفت: درحال حاظر از این میزان اعتبار، 32 میلیارد تومان ابلاغ شده و جابجایی لوله های آب و گاز انجام گرفته است.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
پروژه تعریض محور درودگاه- جتوط
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان طول این محور را 3 کیلومتر عنوان کرد و گفت: اجرای 1/5 کیلومتر از این محور با اعتبار 1 میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شده و 1/5 کیلومتر مابقی نیز با استفاده از تجهیزات و امکانات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در حال تعریض و بهسازی است.
سامان قلی پور این محور را یکی از نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان دشتستان دانست و افزود: سالانه شاهد فوت بسیاری از هموطنان در این محور بودیم که با مدیریت خوب اداره کل راهداری استان و شهرستان این طرح را در اولویت قرار دادیم و امیدواریم با بهره برداری آن در دهه فجر امسال شاهد مرتفع شدن یکی از نقاط پرحادثه و کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در این محور باشیم.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
پروژه بهسازی و ارتقاء محور کلل به آب پخش
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به پیشرفت 70 درصدی این پروژه گفت: این محور یکی از مقاطع پرحادثه استان با طول 2700 کیلومتر است که با اعتبار ملی 7 میلیارد و 300 میلیون تومان، بهسازی و ارتقاء آن در دستور کار قرار گرفته است.
حمیدرضا حیدری مساحت کل راه های استان را 4400 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ارزش راه های اقتصادی استان بوشهر 22 هزار میلیارد تومان است.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
محور روستایی تاج ملکی از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گناوه اظهار داشت:این پروژه در قالب طرح ابرار از سوی سازمان راهداری و مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.
سید ابوالحسن علوی افزود: طول این مسیر 5 کیلومتر و عرض 7 مترو 30 سانت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان است که طی دو ماه که توسط تجهیزات و ماشین آلات ادره راهداری شهرستان گناوه کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده است.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
محور روستایی شول، کلر و کمالی شهرستان گناوه
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان گناوه یکی از سیاستهای اداره راهداری را طرح توسعه راه های روستایی عنوان کرد و گفت: طول این مسیر 4 و عرض آن 5 کیلومتر است که 2/5 متر این محور تعریض شده تا پوشش ترافیکی مناسبی داشته باشد.
وی اعتبار این محور را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: باتوجه به بحث گردشگری، جاذبه های طبیعی و همچنین پتانسیل کشاورزی موجود در مسیر این روستاهای همجوار، این پروژه در برنامه کاری اداره راهداری قرار گرفت و طی 4 ماه کلنگ زنی و افتتاح آن به طول انجامید.

bazdidekh rahdari 1
پروژه پل بزرگ سید رضا در شهرستان گناوه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در بازدید از پروژه پل بزرگ سید رضا در شهرستان گناوه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه بمنظور اطلاعرسانی به موقع از عملکرد دولت اظهار کرد: این پل بدلیل قدمت بالا و عرض کم رو به فرسایش است و درنظر داریم پلی جدید در این قسمت احداث کنیم.
عبدالکریم اخترشناس پیشرفت فیزیکی این پروژه را 25 درصد عنوان کرد و گفت: درحال حاظر عملیات شمع کوبی این پروزه انجام شده و 24 شمع با عمق 18 متر در زیر زمین قرار گرفته است.
وی اعتبار این پل را 20میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پل به طول 200 متر و مدت پیمان 18 ماهه در حال اجرا است که امیدوریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

bazdidekh rahdari 1

bazdidekh rahdari 1
سید طالب لواسانی فرد مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان بوشهر در پایان این برنامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در انعکاس به موقع اخبار و حضور در این بازدید اظهار داشت: این تور رسانه ای با هدف تبیین دستاوردهای نظام برای مردم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین برگزار شد.

تصاویر بیشتر از بازدید خبرنگاران بوشهری از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان

bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1bazdidekh rahdari 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group