يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان از فردا گفت: آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پور روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر هشدار هواشناسی سطح زرد با موضوع تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بارندگی در برخی مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان طی عصر روز جمعه تا بعد از ظهر روز شنبه تقویت و تشدید شود و سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر عمومی در این مناطق شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: بارش باران، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر وجود دارد.

barandegii
وی از آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خبر داد و اضافه کرد: احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد وجود دارد.
شکوهی‌پور با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج‌شدن دریا و سواحل استان بوشهر خواستار مراقبت برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی شد.
وی با تاکید بر اجتناب از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، خواستار اجتناب از سفرهای غیرضروری و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل شد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خواستار اتخاذ راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی شد.
وی ادامه داد: در طول فعالیت این سامانه بارشی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا از ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
شکوهی‌پور گفت: جهت وزش باد تا فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز به‌تدریج در سواحل و فراساحل استان با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰، از امشب به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: دمای هوا نیز تا روز جمعه افزایش نسبی دارد، اما از روز شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group