يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه نمایش آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی را تشریح کرد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالرحیم افروغ صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر طی دو روز از سه شنبه ۲۳ آبان در مجموعه تئاتر شهر آغاز و در فضای کاملاً هنری و دوستانه با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر افزود: ۶ اثر در بخش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی این رویداد هنری حضور دارند که در دو پلاتو استاد صغیری و زنده‌یاد امیری و فضای باز مجموعه تئاتر شهر به اجرا خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی از بردخون، «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی از دیلم، «آلا» به کارگردانی محمد فخرایی مطلق از دیر و «این خانه …»، «دی زنگرو» و «لیلام» به ترتیب به کارگردانی ساحل صالحی، شیما جوادپور و کاظم ارجمندنیا از بوشهر آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره هستند.

افروغ اظهار کرد: «سینما جوادیزو» به کارگردانی جواد سالمی از کنگان، «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه از کاکی، «جزیرتا» به کارگردانی زینب محمدی از بوشهر و «پشت پلک شهر» به کارگردانی محمد ابراهیم‌زاده از گناوه نمایش‌های بخش خیابانی هستند.

وی عنوان کرد: نشست نقد و بررسی آثار اجرا شده پایان هر شب در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری نهم دی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: آئین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر همراه با معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group