يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

استاندار بوشهر با بیان اینکه تنها راه ماندن پزشکان متخصص داشتن بیمارستان بخش خصوصی است اظهار کرد: کار ساخت یک بیمارستان شروع شده و عملیات اجرایی دو بیمارستان دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب ، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر عصر امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عقب ماندگی‌ها در حوزه بهداشت و درمان، مناسب نبودن وضعیت تجهیزات پزشکی در استان است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و برای جبران این کسری بیش از ۶۱۰ تخت به بیمارستان‌های استان اضافه شده است، افزود: ۱۶۰ تخت به بیمارستان مادر و کودک بوشهر، ۶۰ تخت به بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان، ۱۸۰ تخت به بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و ۵۶ تخت خواب برای بیمارستان بیماران خاص اختصاص داده شده است.

استاندار بوشهر از وجود سه بیمارستان خصوصی در آینده نزدیک در استان خبر داد و بیان کرد: فعالیت دو بیمارستان شروع شده و یک بیمارستان دیگر نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

محمدی زاده وضعیت تجهیزات پزشکی استان را بسیار ضعیف اعلام کرد و افزود: فرمانداران موظف هستند از محل مصوبات سفر و مسؤولیت‌های اجتماعی نفت جهت تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تنها راه ماندن پزشکان متخصص داشتن بیمارستان بخش خصوصی است اظهار کرد: کار ساخت یک بیمارستان شروع شده و عملیات اجرایی دو بیمارستان دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

محمدی زاده گفت: از هشت هزار و ١٣٧ میلیارد تومان مصوبات سفر دوم دولت به استان بوشهر، پنج هزار و ۴۴٠ میلیارد تومان تعهد نفت بوده که مختص استان‌های نفت‌خیز است.

وی در خصوص طرح‌های جاده‌ای گفت: آزادراه بوشهر-شیراز با اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومان، جاده ساحلی بزرگراه بوشهر-دیر ۶٠٠ میلیارد تومان، باند دوم بوشهر- گناوه ۶٠٠ میلیارد تومان و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض جاده تنگ ارم – نمازگاه اختصاص یافته، محور ریز- دژگاه با اعتبار ١٧٠ میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح ‌های عسلویه، اختصاص یافته، همچنین ۶٠٠ میلیارد تومان برای بیمارستان کنگان، ١۵٠ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی شهرستان‌های دشتی، تنگستان و ١۵٠ میلیارد تومان برای طرح‌های دشتستان اختصاص یافته است.

وی با تاکید به مدیریت هزینه‌کرد دولت، گفت: تمام تمرکز ما بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تا پایان آن‌ها پروژه جدیدی شروع نخواهد شد.

استاندار بوشهر با گلایه از برخی سرمایه گذاران در تهران گفت: عده‌ای با سوء استفاده از موضوع ته‌لنجی، کالا وارد می‌کنند تا عوارض گمرکی ندهند که قرار است دستگاه‌های امنیتی برای جلوگیری از این موارد ورود کنند.

محمدی زاده در خصوص عسلویه گفت: بیمارستان عسلویه در کنار بیمارستان کنگان شروع می‌شود و مشکل آب عسلویه نیز برابر دستور رییس‌جمهور مرتفع خواهد شد.

استاندار بوشهر از درخواست خود به شرکت‌های پتروشیمی در خصوص خرید کالاهای تولیدی استان خبر داد و افزود: در این خصوص مصوبات لازم گرفته شده و در خصوص سرمایه‌گذاری بخشی از منابع شرکت‌های پتروشیمی در بانک‌های استان مصوبه‌ای صادر شد تا دست بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به مردم باز باشد./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group