شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در شش ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های ۱۳ گانه این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شد.

 

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا احمد باهوش، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز، بیش از ۷۵ درصد سهم تولید و تامین گاز کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: بزرگترین مرکز تولید انرژی کشور علاوه بر تولید گاز، محصولات اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد نیز تولید می‌کند و نقش مهمی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های این مجموعه و با تکیه بر توان و دانش بومی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۲۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۷۳ بشکه میعانات گازی تولید شده است.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در ۶ ماه سال جاری انجام شده است و فقط پالایشگاه پنجم طبق برنامه در مهرماه آغاز و تا ۲۴ همین ماه نیز پایان خواهد یافت.

باهوش گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته با ارسال گاز از طریق خطوط بین پالایشگاهی برای پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، و چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش خوراک دریافتی از سکو، عملیات تعمیرات اساسی انجام شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group