شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در استان بوشهر در مقایسه با سال قبل‌تر از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر تعداد ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیارجنوب ، بابک کاوه‌ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ۴۴۶ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سال گذشته شناسایی و اعمال قانون شده که در مقایسه با سال قبل‌تر از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر تعداد ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

کاوه‌ئیان با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیرساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، بیان کرد: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه‌آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

کاوه‌ئیان یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

این مقام مسوول بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‎ای بوشهر تصریح کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group