دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

سرپرست اداره جهاد کشاورزی دشتستان از افتتاح ۵ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: ۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ در این شهرستان جذب شده است.

به گزارش دیارجنوب، علی رحیمی در نشست خبری در تشریح رسالت در بخش‌های مختلف کاری اظهار داشت: در اداره تولیدات گیاهی هر گیاهی که اراضی زراعی کاشت و پرورش داده شود موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: مقام اول تولید خرما در کشور در اختیار استان بوشهر است.
رحیمی با اشاره به اینکه از یک‌صد و چهار مرغداری 90 واحد آن فعال است ابراز داشت: ۶۳۰ نفر زنبوردار با 60 هزار کندو در بخش‌های بوشکان و ارم مشغول فعالیت و تولید هستند.

nashast jahad dsht 1

وی در ادامه گفت: تعداد پرواربندی گوساله سنتی از ۲۰ رأس تا ۴۰۰ رأس مجموعاً ۱۰ هزار رأس با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
وی از فعالیت 4 واحد پرورش گاو شیری صنعتی در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: مجموع تولید شیر شهرستان بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تن در سالیانه هست و ۵۴۰ هزار رأس دام بزداشتی در شهرستان وجود دارد.
سرپرست اداره جهاد کشاورزی دشتستان مجموع تولید گوشت در شهرستان را پنج هزار و 300 تن در سال برآورد کرد و بیان داشت: ظرفیت تولید گوشت طیور ۱۴ هزار تن در سال هست و دو واحد مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر در بخش ارم فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ چاه کشاورزی در دشتستان وجود دارد گفت: تعداد چاه‌های غیرمجاز و برخورد با آن‌ها بر عهده آب منطقه‌ای است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص قیمت خرما گفت: قیمت خرما توافقی است و بر اساس عرضه، تقاضا و کیفیت به‌صورت توافقی قیمت‌گذاری می‌شود.

nashast jahad dsht 1

وی در خصوص محدودیت کشت صیفی‌جات با توجه به کمبود آب در استان بیان داشت: در سال جاری محدودیت کشت صیفی‌جات در پایاب سد رییسعلی دلواری شبانکاره اطراف رودخانه شاپور را به کشاورزان اعلام کردیم.
وی در خصوص الگوی کشت و برنامه‌های انجام‌شده در شهرستان گفت: امسال سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در ارم از ۶۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار و در بوشکان و فاریاب از ۴۵۰ هکتار به ۲۲۰ هکتار کاهش پیداکرده که با توجه به مشکلات آب و در راستای الگوی کشت است.
رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص میزان پرداخت تسهیلات به واحدهایت ولیدی تصریح کرد: سال گذشته 95 درصد جذب تسهیلات و سهمیه 15 میلیارد تومانی تبصره 16 داشتیم که حدود 13 میلیارد تومان پرداخت شد.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب در خصوص اقدامات انجام‌شده در خصوص آبیاری قطره‌ای گفت: از ۱۸ هزار هکتار نخیلاتی که توسط کانال آب طرح ۲۴۰۰ هکتاری قطره‌ای در سعدآباد آبیاری در حال اتمام هست که ۱۹۰۰ هکتار آن لوله‌گذاری و ۶۰۰ هکتار آن شبکه فرعی درون مزرعه‌ای است.
وی در ادامه تأکید کرد: یک هزار و 50 هکتار شبکه فرعی بین درودگاه، چم‌درواهی و بنار سلیمانی در حال تکمیل است.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب در خصوص تعداد پروژه‌های کشاورزی مورد افتتاح در هفته دولت خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۵ پروژه جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود که ۳ واحد سردخانه و بسته‌بندی خرما، ۶۰۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار در سعدآباد و جاده دسترسی به مزارع در روستای شول هستند.
nashast jahad dsht 1nashast jahad dsht 1nashast jahad dsht 1nashast jahad dsht 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group