شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزایشی دما، چهار شهر این استان دمای ۴۵ درجه را تجربه کردند.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت شهرهای برازجان، کنگان، دیر و عسلویه دمای ۴۵ و شهرهای اهرم و خورموج دمای ۴۴ و جم دمای ۴۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم جریان‌های شمال غربی، وزش باد و خیزش گرد و خاک از پدیده‌های مورد انتظار طی سه روز آینده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: خلیج فارس نیز در این مدت در برخی ساعت‌ها در بعضی مناطق مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به جنوبی احتمال افزایش رطوبت نسبی و شرجی وجود دارد.

garma

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در نیمه جنوبی در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی ساعت‌هایی در مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۱:۲۰، جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۰، مد دوم دریا ساعت ۱۱:۳۰ و جزر دوم ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group