يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها، از ارتقاء سایت تلفن همراه در روستاهای سالم آباد از توابع شهرستان تنگستان، کبگان از توابع شهرستان دشتی و رودشور از توابع شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، علی سملیان روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات به تمامی دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات اظهار کرد: نامگذاری روزی به نام روز ارتباطات که به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان‌ها و نهادها عمل می‌کنند، بیانگر اهمیت روز افزون شبکه‌های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز است. بر این اساس، این روز فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه راه‌های طی شده در جهت تعامل و تامین دانش اجتماعی و نیز ترسیم و تبیین افق‌ها و چشم اندازهای روشن برای فردای بهتر است.

ertegha roosta b
وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات روستایی و اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت از مهمترین اولویت‌های حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: در استان بوشهر با توجه به افزایش مطالبات عمومی برای خدمات ارتباطی مناسب به ویژه اینترنت سیار و اهمیت پایداری شبکه‌های ارتباطی، ایجاد دسترسی و تامین پوشش در روستاهای این استان با سرعت بیشتری نسبت به قبل، پیگیری و دنبال می‌شود به طوری که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۹ سایت در روستاهای استان بوشهر احداث و یا ارتقاء یافته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر افزود:روستاهای سالم آباد، کبگان و رودشور در مجموع دارای ۲۷۹ خانوار و جمعیت ۹۹۱ هستند که سایت همراه آن‌ها از تکنولوژی G۲ به G۴ ارتقاء یافته است. این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین و به پیمانکاری شرکت همراه اول طراحی، نصب و راه اندازی شدند.
سملیان خاطرنشان کرد: سیگنال‌های تلفن همراه و اینترنت سیار در این روستاها مورد بررسی قرار گرفت تا با ارتقاء سایت ایجاد شده توسط شرکت ارتباطات سیار، مشکل اهالی روستاهای اقماری نیز رفع شود.
وی در پایان با بیان اینکه اتصال روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات از اولویت‌های وزارت ارتباطات به شمار می‌رود، توضیح داد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۵ روستای بالای بیست خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند که از این تعداد، ۹۵ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group