جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به شاخص‌های روابط عمومی خوب و كارآمد گفت: روابط عمومی بعنوان ویترین عملکرد یک سازمان است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، وحید امیری در گفتگویی ویژه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: روابط‌عمومی علاوه بر اینکه باید چشم بینای مجموعه در محیط پیرامون باشد؛ ویترین، نماد و علمدار معرفی، برجسته سازی و تشریح تمام اتفاقات و عملکرد مجموعه‌ای است که در آن فعالیت می‌کند.
وی مهمترین ویژگی یک روابط عمومی موفق را برخورداری از حواس پنجگانه خوب و بیان موثر و قوی عنوان کرد و گفت: توانایی ارتباط گیری بالا و به روز بودن در حوزه رسانه با تمام ظرفیت‌ها، لازمه یه روابط‌عمومی خوب و مثبت است.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر به اهمیتِ جایگاه ارتباطات در جامعه امروزی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی در جامعه امروزی مردم در کمترین زمان ممکن به اخبار و اطلاعات دسترسی دارند و روابط‌عمومی قوی باید از این فضا استفاده بهینه کرده تا جایگاه خود را در جامعه تثبیت کند.

vahid amirii
وی درخصوص مشکلات و دغدغه های روابط عمومی ها به خبرنگار دیارجنوب، گفت: نبود نیروی تخصصی در دستگاه‌ها و نیازمندی به برون سپاری کارها، عدم برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی، عدم توجه به حوزه روابط‌عمومی نسبت به دیگر واحدها و عدم برخورداری از امتیازات مثبت با توجه به حجم بالای کارها در دو وجه زمان و مکان از جمله مشکلات این حرفه است.
امیری در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص انتظارات روابط عمومی ها از مسئولین ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و تبیین عملکردها باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند و زمینه مطلوب تناسب فعالیت با جایگاه روابط‌عمومی در دستگاه‌ها را فراهم کنند.
وی درخصوص ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی ها بیان کرد: انتخاب افراد شایسته، توانمند و علاقمند به این حوزه برای مدیریت روابط‌عمومی، تغییر نگاه صرفا اطلاع رسانی و مناسبتی به این واحد و اینکه مدیران روابط‌عمومی باید به‌عنوان راهنما، مشاور و برنامه‌ریز در کنار مدیران ارشد دستگاه مربوطه قرار گرفته تا پیوست کار فرهنگی در کنار عملکردها به برجسته سازی امور کمک کند.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در پایان گفت: امیدوارم با نگاه ویژه و بهتر به روابط‌عمومی‌ها شاهد یک حرکت روبه رشد در این حوزه باشیم چرا که در برخی مواقع جایگاه روابط‌عمومی‌ها درست تبیین نشده و این موجب بی انگیزگی خواهد شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group