دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

به مناسبت آغاز هفته سلامت، در آیینی معنوی، گلزار شهدای مدافع سلامت استان بوشهر با حضور رئیس، هیأت رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در حاشیه این آیین گفت: هفته سلامت در سال 1402 با شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده نام‌گذاری شده است.
دکتر حسن ملکی‌زاده ضمن تبریک هفته سلامت به مدافعان سلامت در سراسر استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظام سلامت کشور برنامه پزشکی خانواده است.
پزشکی خانواده طرحی هدفمند و دارای شعار راهبردی است
وی عنوان کرد: برنامه پزشکی خانواده طرح جامعی است که دارای هدف و شعار راهبردی است.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به آغاز برنامه پزشکی خانواده در سال گذشته افزود: برنامه پزشکی خانواده از سال گذشته در شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شد و فاز نخست این برنامه در شهرهای بالای 20 هزار نفر نیز آغازشده است.

ghobarrobi h salamat 1
وی با اشاره به‌ضرورت اجرای صحیح این برنامه عنوان کرد: پزشکی خانواده یک طرح متعالی است که بنا دارد مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی را برای ارتقاء سطح سلامت جامعه به یکایک مردم عزیزمان در قالب پیشرفته و با برنامه‌ها و اهداف جامع‌تر ارائه دهد.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح پزشکی خانواده، برای ارتقای هر چه بیشتر بهداشت، درمان و سلامت با ارائه خدمات باکیفیت به مردم شریف گام‌های مؤثری را برداریم.
این مقام مسئول در حوزه بهداشت و درمان استان با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای هفته سلامت گفت: روزهای هفته سلامت در روزشمار این هفته در سال 1402 به نام‌های مختلفی نام‌گذاری شده که هسته آن‌ها پزشکی خانواده است.
دکتر ملکی‌زاده بیان کرد: پزشکی خانواده از برنامه‌های راهبردی نظام سلامت است، به همین دلیل عنوان نخستین روز از هفته سلامت، پزشکی خانواده و پوشش همگانی در نظر گرفته‌شده است.
وی ادامه داد: دومین روز از این هفته نیز به نام جوانی جمعیت و سالمندی نام‌گذاری شده است و همان‌طور که اطلاع داریم قانون جوانی جمعیت یکی از برنامه‌هایی است که یکی از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و بخش عظیمی از اجرای این قانون نیز بر عهده وزارت بهداشت است.
دکتر ملکی‌زاده درباره شعار روزهای سوم و چهارم هفته سلامت 1402 چنین گفت: شعار روز سوم از هفته سلامت در سال جاری دسترسی عادلانه به‌سلامت و شعار روز چهارم نیز جامعه سالم و رشد تولید است.
وی ادامه داد: همچنین شعار روز پنجم اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده است و برای روز ششم شعار سلامت و رسانه در نظر گرفته‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: آخرین روز از هفته سلامت در سال 1402 توسط وزارت بهداشت نیز با عنوان پزشکی خانواده و سبک زندگی نام‌گذاری شده است.
دکتر ملکی‌زاده تأکید کرد: سلامت همه عرصه‌‌های زندگی مردم را در برمی‌گیرد و این موضوع تنها به معنی نداشتن بیماری نیست بلکه سلامت، جنبه‌های روانی و جسمانی جامعه را نیز در برمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تنها متولی تأمین و تحقق سلامت در جامعه نیست خاطرنشان کرد: هفته سلامت با همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیوند ناگسستنی دارد لذا از همه دستگاه‌های اجرایی و متصدیان مختلف کشور و استان بوشهر تقاضا داریم که سلامت را یک امر خطیر و مهم دانسته و در راستای نیل به اهداف نظام سلامت یاریگر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باشند.

ghobarrobi h salamat 1ghobarrobi h salamat 1ghobarrobi h salamat 1ghobarrobi h salamat 1ghobarrobi h salamat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group