جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان دشتستان، یک نفر از سوداگران میراث‌فرهنگی در حین ارتکاب جرم در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش دیارجنوب، اسماعیل سجادی‌منش شامگاه سه‌شنبه ۵ اردیبهشت اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت در منطقه پشت‌پر دشتستان در حین گشت‌زنی اطراف محوطه تاریخی گوردختر، خانمی جوان را حین ارتکاب جرم به میراث‌فرهنگی مشاهده کرده و برای جلوگیری از این اقدام خرابکارانه به او تذکر می‌دهند.
وی ادامه داد: با تذکر مامورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مجرم با خودروی شخصی متواری و با تعقیب و گریز، به کمک بسیجیان منطقه دستگیر شده و به کلانتری محل انتقال داده می‌شود.

dastgiri1
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: پس از صورت‌جلسه لازم در محل کلانتری، پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و آثار ارتکابی مجرم در آثار به طور کامل پاک‌سازی شده است.
گور دختر آرامگاهی سنگی از دورهه هخامنشیان است که در در دشت «میانکوهی پشت پَر» شهرستان دشتستان قرار دارد. در خصوص این آرامگاه فرضیه‌های مختلفی از جمله آرامگاه کوروش کوچک، تا چیش‌پیش، کوروش یکم، آتوسا، ماندانا، یا خواهر کوروش بزرگ به عنوان احتمال مطرح شده‌است./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group