جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

در این گزارش عکس دیدنی و قدیمی از شهر بوشهر را مشاهده می کنید.

به گزارش دیارجنوب به نقل از اول فارس، والتر میتل‌هولتسر زاده ۲ آوریل ۱۸۹۴، درگذشته ۹ می ۱۹۳۷ یک پیشگام هوانوردی سوئیسی بود. او در زمینه‌های خلبانی، عکاسی، مسافرت، نویسندگی و نیز یکی از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی کنشگری داشت.

boushehr ghadimi 1عکس هوایی از بوشهر در جنوب ایران ، ۱۹۲۵ میلادی. عکس از والتر میتلهولتزر


در هر حال در سال ۱۳۰۲ خورشیدی دولت ایران با شرکت هواپیمایی «یونکرس» قراردادی بست و نمایندگی این کمپانی در تهران را بنیاد نهاد و با وارد کردن چند هواپیما، خطوط هوایی تهران، مشهد، شیراز، بندر انزلی و بوشهر برقرار شد. وظیفه اصلی این هواپیماها حمل محموله‌های پستی و مسافر بود.
میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی و آستانه فروپاشی سلطنت قاجاریه به ایران آمد. او از طرف شرکت هواپیمایی «یونکرس» مأموریت یافت تا خطوط هواپیمایی ایران را در دوره قاجار بررسی کند‎. هولتسر در پروازش از سوئیس، کشورهای ایتالیا، یونان، ترکیه و عراق را پشت سر گذاشت تا به ایران رسید. او در این سفر خاطرات خود را نوشت که این خاطرات به فارسی برگردانده و به زودی همه جا پخش می‌شود‎.

boushehr ghadimi 1
هولتسر از کرمانشاه به ایران وارد شد و با گذر از همدان و قزوین خویش را به تهران رساند. او همچنین به انزلی رفت و با گذر از قم، کاشان، اصفهان و شیراز به بوشهر رسید و در این راه، عکس‌های پرشماری گرفت؛ عکس‌هایی که داده‌های دست اولی از شیوه زیست ایرانیان در دهه‌های نخست سده بیستم، شهرهای ایران و بناهای تاریخی ایران واگویه می‌کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group