جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

دهیار روستای راهدار به تشریح پروژه‌های شاخص روستا و پیشرفت چشمگیر آن‌ها اشاره کرد و گفت: مسیر جاده و پل ورودی روستای راهدار ازجمله آرزوهای دیرینه مردم بود که با تلاش مسئولین روستا به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش دیارجنوب، محمد بحرانی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص پروژه‌های عمرانی روستای راهدار اظهار داشت: از مهرماه سال جاری عملیات اجرایی پروژه کاملی در سطح روستا آغازشده که شامل سنگ جدول، زیرسازی، آسفالت و دیوار حفاظتی برخی معابر سطح روستا و جاده و ورودی و احداث دو پل عبور آب نخیلات است.
وی اصلی‌ترین آرزوی دیرینهٔ مردم روستای راهدار را تعریض و آسفالت مسیر جاده ورودی و تعریض پل ورودی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سنگ جدول و زیرسازی مسیر جاده ورودی به‌طور کامل انجام‌شده و لاین شمالی و جنوبی بلوار و روی پل آسفالت شده است.
دهیار روستای راهدار دشتستان گفت: زیرسازی 8 هزار مترمربع از کوچه‌های روستا به همت خیرین و سنگ‌شکن‌های روستا به‌صورت رایگان انجام شد و توانستیم جذب مشارکت‌های خیرین را داشته باشیم. وی از بهره‌برداری و افتتاح مسیر جاده و تعریض پل ورودی روستای راهدار در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: پروژهٔ آسفالت کوچه و خیابان‌های روستا نیز در حال اجراست که تاکنون ۹ کوچه آسفالت شده و ۲ مورد دیگر نیز تا اواخر هفته جاری آسفالت خواهند شد.
بحرانی به پروژه مرتبط با مسیرهای دسترسی آرامستان و گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: بخش زیرسازی این مسیر با مساحت ۱۲ هزار مترمربع به‌صورت مشارکتی و با کمک اعضای محترم شورا، خیرین، سنگ‌شکن‌ها و کامیون داران روستا انجام‌گرفته است.
وی افزود: 6500 مترمربع این پروژه مرتبط با مسیرهای دسترسی به آرامستان و گلزار شهدا بود که در مهرماه آسفالت شده و 5500 مترمربع نیز مربوط به محوطهٔ جایگاه نماز، گلزار شهدا و خیابان داخلی آرامستان است که تا اوایل هفته آینده آسفالت آن از محل اعتبارات داخلی دهیاری انجام می‌شود.
دهیار روستای راهدار دشتستان عنوان کرد: مجموع کل پروژه‌های روستای راهدار بااعتباری بالغ‌بر 14 میلیارد تومان است که طی برگزاری یک مناقصه در مهرماه سال جاری شرکت راتاناز برنده و انعقاد قرارداد انجام گرفت.
وی اضافه کرد: حدود سه ماه از آغاز این پروژه می‌گذرد و همچنان در حال اجراست و طی ۷ روز آینده کل مسیرها و زیرسازی‌ها آسفالت و پروژه‌ها اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.
بحرانی بابیان اینکه بیش از 57 هزار مترمربع در کل روستا آسفالت انجام‌شده، گفت: مساحت زیرسازی و آسفالت در معابر روستا 15 هزار مترمربع، آرامستان 12 هزار مترمربع و جاده ورودی روستا 30 هزار مترمربع است.
دهیار روستای راهدار دشتستان در خصوص دیوار حفاظتی روستا بیان کرد: دیوار حفاظتی دره شمال روستای راهدار (پشت مسجد صاحب‌الزمان) به طول 300 متر در هر طرف اجرا خواهد شد و لاین شمالی و جنوبی آن دره نیز تا پایان سال جاری یا نهایتاً اردیبهشت سال آینده زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
وی بابیان اینکه در معابر سطح روستا نیز حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ متر طول سنگ جدول انجام‌شده، افزود: 3800 متر طول سنگ جدول در جاده ورودی اجراشده که با ایجاد بلوار، جاده ورودی را به‌صورت 2 لاین رفت‌وبرگشت طراحی و اجرا نمودیم.
دهیار روستای راهدار دشتستان گفت: مجموعاً 3 الی 4 میلیارد با تعامل و پیگیری‌هایی که در کنار اعضای محترم شورا داشتیم در این پروژه‌ها جذب مشارکت‌های خیرین، کامیون دارها و سنگ‌شکن داران داشتیم و تاکنون از بنیاد مسکن 45 هزار مترمربع قیر یارانه‌ای جذب کردیم و امیدواریم مسئولین در ادامه مسیر و جذب مابقی قیر یارانه‌ای برای آسفالت و کاهش هزینه‌ها همراهی لازم را با ما داشته باشند.
وی در پایان این گفتگو از سنگ‌شکن داران نیک‌اندیش مهندس مهرورز، حاج صالح صادقی، آقای سجاد رصافیان، آقای محمدحسین دهقان و آقای اله ویردی طلایی (در بحث تأمین مصالح زیرسازی و ماشین‌آلات عمرانی) و کامیون داران روستا در راستای عمران و آبادانی روستا و خدمت به مردم تشکر و قدردانی ویژه نمود و آرزوی موفقیت و تندرستی روزافزون برای آن بزرگواران داشت.

rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1

rahdar prozhe 27

rahdar prozhe 1

rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1rahdar prozhe 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group