شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مهاجم ایرانی پورتو امروز تیتر یک روزنامه‌های ورزشی معتبر کشور پرتغال شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از فرارو ، مهدی طارمی در پی برتری ۴ بر صفر سه‌شنبه شب تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل آنگولا پاسخ اظهارات نژادپرستانه کارلوس خاویر کاپیتان سابق تیم اسپورتینگ و کارشناس فعلی شبکه تلویزیونی این باشگاه پرتغالی را داد و گفت: «واقعیت این است که او یکسری صحبت‌ها انجام داد که به ملیت مربوط بود و تنها به من ربط نداشت. فدراسیون از من پرسید مایل هستی بیانیه بدهیم؛ من هم گفتم برای من فرقی ندارد و یک جنبه ملی دارد. اگر دوست دارید، جواب بدهید، چون به هر حال این توهین نژادپرستانه بود. برای من چیز خاصی نبود. بیانیه‌ای هم که باشگاه اسپورتینگ منتشر کرد در واقع بی‌احترامی به خودشان بود تا من، چون تصمیمات داوری با کمک VAR گرفته می‌شود. به هر حال با گلزنی‌هایم جبران خواهم کرد».

روزنامه «اُ ژوگو» ضمن چاپ تصویر طارمی نوشت: «طارمی مهاجم پورتو به انتقادات درباره شبیه‌سازی‌ها پاسخ داد؛ اسپورتینگ به داوران بی‌احترامی کرد و انتقادات را به سمت آلوالده (اشاره به اسپورتینگ) برگرداند».

روزنامه «رکورد» پرتغال با انتشار تصویر طارمی روی جلد خود نوشت: «حمله طارمی به شیر‌ها (لقب اسپورتینگ). واکنش مهاجم پورتو به بیانیه اسپورتینگ».

روزنامه «آبولا» هم گوشه‌ای از جلد امروز خود را به طارمی اختصاص داد و نوشت: «انتقاد طارمی مهاجم پورتو از اسپورتینگ در جنجال شبیه‌سازی».

کارلوس خاویر کاپیتان سابق تیم اسپورتینگ چند روز پیش با اشاره به عملکرد مهدی طارمی در تساوی یک - یک پورتو مقابل تیم آروکا در هفته چهارم لیگ برتر پرتغال، در شبکه تلویزیونی «اسپورتینگ تی‌وی» گفته بود: «داور به یک مسلمان دو کارت زرد نداد؛ کسی که وقتی به پرتغال آمد نمی‌توانست شنا کند، اما حالا می‌داند چگونه شیرجه بزند!».

پینتو داکوستا رئیس باشگاه پورتو هم در ادامه در واکنش به صحبت‌های بازیکن سال‌های گذشته اسپورتینگ اظهار داشت: «پیشکسوتی بود که در یک شبکه تلویزیونی به طارمی گفت «یک مسلمان!». چگونه یک شبکه تلویزیونی به کسی اجازه چنین صحبتی می‌دهد؟ نمی‌دانم سازمان‌هایی مانند SOS Racismo (سازمانی ضدنژادپرستی) در قبال چنین چیزی واکنش نشان می‌دهند یا خیر!».

طارمی که تاکنون در ۱۵۲ بازی برای پورتو آمار ۸۰ گل زده و ۴۹ پاس گل را از خود برجای گذاشته، این فصل هنوز پایش به گلزنی باز نشده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group