سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از آماده برداشت بودن گیاه تخم کتان از اراضی استان خبر داد و گفت: از هفته آینده برداشت محصول تخم کتان در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، کبری توکلی روز جمعه با اشاره به اهمیت رعایت اصول تناوب زراعی بویژه در اراضی دیم استان بوشهر و در تناوب با گندم اظهار داشت: امسال در راستای اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زارها و با مشارکت مطلوب کشاورزان در این طرح، در دو شهرستان گناوه و دشتستان به کشت تخم کتان جهت کاشت الگویی اختصاص یافته است.
وی افزود: گیاه تخم کتان (فالاریس) یا علف دانه قناری که به اشتباه به آن کتان گفته می‌شود، گیاهی است از خانواده گندمیان با مصارف دارویی و غذای طیور که امید است با توجه به استقبال خوب کشاورزان و نیاز آبی کم و مقاوم بودن به شوری در سال آینده سطح زیر کشت این محصول ارزشمند و کم توقع در استان افزایش یابد.

tokhm katan
توکلی ابراز داشت: کشت کتان در استان بوشهر همزمان با کشت گندم و جو و سایر دانه‌های روغنی تا اواخر آبان ماه انجام می‌شود. بذر مورد نیاز کشت کتان حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم در هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت تخم کتان بلافاصله پس از برداشت گندم شروع می‌شود و همچنین برداشت این محصول می‌تواند با کمباین‌های معمولی انجام شود.
توکلی بیان داشت: عملکرد کتان حدود یک و نیم تُن در هکتار است که امسال با وجود خشکسالی حادث شده در استان، با انجام آبیاری‌های تکمیلی به موقع توسط کشاورزان، عملکرد قابل قبولی پیش‌بینی خواهد شد و امسال قیمت آن هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان پیش بینی شده است.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group