جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

اولین فیش واریزی بوشهری‌ها به حساب ۱۰۰ امام(ره) به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اهدا شد.

به گزارش دیارجنوب، همزمان با سالروز تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام(ره)؛ اولین فیش واریزی بوشهری‌ها به حساب ۱۰۰ امام(ره) به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اهدا شد.
این هدیه‌ ارزشمند در همایش حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) در بوشهر از سوی سید باقر هاشمی به مدیرکل مشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام(ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بمنظور نگهداری در ساختمان مرکزی این نهاد در تهران اهدا شد.

hamayesh b maskann 27
بنابر این گزارش؛ این فیش به تاریخ ۱۳۵۸/۰۲/۱۵ توسط مرحوم محمود صالحی در بانک ملی گلشن بوشهر واریز شده است.
گفتنی است، امام خمینی(ره) در تاریخ 21 فروردین 1358 مبادرت به افتتاح حسابی در بانک ملی کردند، که برای سهولت در امر واریزی توسط افراد، شماره آن 100 انتخاب شد. هدف از افتتاح چنین حسابی تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه و افزایش مشارکت مردم در امور خیر بوده است. زیرا اینگونه مشارکت ها علاوه بر رفع گرفتاری و مشکلات افراد نیازمند موجب ارتقاء سطح اخلاق در جامعه می شود.
پس از افتتاح حساب 100، تشکیلاتی با عنوان «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» به دستور امام خمینی(ره) در فروردین ماه ۱۳۵۸ تاسیس شد، تا امر تهیه مسکن برای افراد نیازمند، قاعده مند شود. بنیاد مسکن به ‌سرعت در تمام استان ‌ها شعبه دایر کرد، و با همکاری برخی نهادها به امر تهیه مسکن مبادرت نمود و در سال 1366 اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از مهم ‌ترین وظایف آن ارائه طرح ‌های مورد نیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف، انجام پروژه‌ های کارشناسی درباره زمین های روستایی، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی و ... عنوان شد.

hamayesh b maskan 1

hedye b maskan bu 

خبر مرتبط:

همایش حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) در بوشهر برگزار شد+ تصاویر اختصاصی

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group