پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از تخصیص ۶۵ درصدی اعتبارات این اداره کل خبر داد و گفت: در سال گذشته 3 هزار و 210 جلد سند روستایی و یک‌هزار و 707 جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، امیر برومند روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در همایش حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه تأمین مسکن محرومان رسالت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: میانگین مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی در کل کشور 52 درصد است که این میزان در استان بوشهر به ۶۴ درصد رسیده است.
وی به شاخص ترین اقدامات بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با همکاری بانکها در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، چهار هزار فقره وام کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.
برومند از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت: وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون به 350 میلیون تومان افزایش یافته و نرخ سود آن ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

bonyad m hamayeshوی به ابلاغ ۷ هزار فقره سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون برای 5 هزار و پانصد واحد پرونده تشکیل و به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی شده که درحال حاظر با 3 هزار واحد قرارداد منعقد و در حال ساخت است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکن محرومین از محل مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در استان بوشهر آغاز شده است.
وی از پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه با کمیته امداد تاکنون یکهزار و پانصد واحد پرونده مددجویان در حال ساخت است و در هفته گذشته نیز 606 واحد آن افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی عنوان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان نیز 557 واحد مسکن ویژه افراد کم درآمد در دست اقدام و 867 میلگرد و 2300 تن سیمان برای ساخت این واحدها توزیع شده است.
وی از آغاز ساخت 4600 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا 2 هزار و 800 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و یک‌هزار و 800 واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت 835 هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول 104 کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار 51.7 میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب 103 روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.
برومند اجرایی شدن 108 طرح هادی به مساحت 156 هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار 47 میلیارد تومان اجرا شد.
وی ایمن‌سازی روستاها در برابر سیلاب را از دیگر طرح‌های بنیاد مسکن استان بوشهر عنوان کرد و گفت: در این راستا با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و مدیریت بحران 19 روستای استان بوشهر سال قبل در برابر سیلاب ایمن‌سازی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از صدور 3 هزار و 210 جلد سند روستایی و یک‌هزار و 707 جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خبر داد و گفت: سال گذشته 652 قطعه زمین مسکونی در روستاها به افراد واجد شرایط واگذار شد.
وی از اجرای 145 طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز با پیگیری های متعدد این مجموعه، تلاش استاندار بوشهر و سازمان مدیریت میزان تخصیص اعتبارات بنیاد مسکن به 65 درصد رسیده است و بالغ بر 91 میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص یافته و طرح ها از اردیبهشت ماه در سطح روستاها اجرایی می شود.
برومند با بیان اینکه در دولت سیزدهم ساخت 60 درصد مسکن کشور به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: بازنگری طرح هادی در 74 روستای استان بوشهر انجام شده است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group