شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده به این استان است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته جو پایداری بر استان حاکم است و طی این مدت، غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد، از پدیده‌های غالب در سطح استان است.
وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه به‌سبب عبور موجی کوتاه و کم‌دامنه، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان نیز تا پایان روز جمعه به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، مواج پیش‌بینی می‌شود.

samane bareshi
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در شب افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پدیده غالب است.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین جهت وزش باد شمال غربی گاهی غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت : ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۵ دقیقه، مد اول ساعت ۱۰:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۶:۵۴ و مد دوم ساعت ۲۲:۴۳ خواهد بود./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group