شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی استان گفت: تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب ، علی باستین ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 166 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 4 درصد برای طرح‌های اشتغال‌زایی اختصاص یافت اظهار داشت: این اعتبار با هدف حمایت از اشتغال و به‌ویژه مشاغل خرد و روستایی اختصاص یافت که با مشارکت دستگاه‌ها و بانک‌های ذیربط تاکنون 450 میلیارد تومان آن جذب و پرداخت شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم استان بوشهر در شاخص برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل تسهیلات تبصره 18 نیز یک‌هزار 300 میلیارد تومان به طرح‌های متوسط و بزرگ استان اختصاص یافت.

معاون استاندار بوشهر از پرداخت 500 میلیارد تومان اعتبار یاد شده اضافه کرد: 800 میلیارد تومان دیگر نیز در بانک‌ها برای پرداخت به جامعه هدف در مرحله کارشناسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تعهد اشتغال استان در سال گذشته را 18 هزار و 300 فرصت شغلی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال 25 هزار و 850 فرصت شغلی سال گذشته در استان بوشهر ثبت شد که با این وضعیت میزان تحقق اشتغال استان به 141 درصد افزایش یافته است.

باستین ادامه داد: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با نام جهش تولید با مشارکت مردم آغاز شده از مسئولان استان انتظار است از هم اکنون آستین همت را بالا زده و تمامی موانع تولید استان را از سر راه بردارند.

وی افزود: بدون تردید با تلاش همگانی به راحتی می‌توان به هدف متعالی رهبر معظم انقلاب دست پیدا کرد و حماسه تولید را در استان بوشهر رقم زد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در سال‌های آغازین دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اقتصادی در رتبه‌های پایانی قرار داشت خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده اکنون استان بوشهر در اغلب شاخص‌های اقتصادی رتبه نخست تا پنجم دارد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group