چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اجرای پویش قرآنی مسطورا در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست خبری روز یکشنبه 13 اسفند با موضوع حرکت هم‌افزایی ملی زندگی با آیه‌ها ویژه ما مبارک رمضان بابیان اینکه برنامه‌های ماه رمضان امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود اظهار داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌های ترویجی با رویکرد نمایش و جلوه انس مردم با قرآن کریم در دستور کار قرار داشت.
وی اضافه کرد: در برنامه‌های امسال تلاش بر تبیین مفاهیم قران و واردکردن آن در زندگی آحاد جامعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اجرای پویش فراگیر ملی مسطورا در استان بوشهر خبر داد و گفت: این پویش به معنای زندگی با آیه‌ها در چند سطح و رویداد فرهنگی برگزار می‌شود که از تبلیغات محیطی، شهری و سکوهای رسانه‌ای و در ریزترین برنامه‌ها دیده‌شده است.

nashast tblght rmzn 1

وی با اشاره به اینکه این پویش در پنج محور تفسیر قرآن برگزار می‌شود ابراز داشت: ایمان و امید، توحید و جهت حرکت، نبوت و قیام، ولایت و هم جبهه گری و در آخر معاد و مقصد محورهای این پویش هستند.
قادری با تأکید به اینکه در سطح اول این طرح طی سه سال و هرسال یک‌صد و 50 آیه انتخاب‌شده است گفت: از شش هزار آیه قرآن کریم 300 آیه انتخاب شد و از این تعداد آیه یک‌صد و پنجاه آیه برای این پویش در نظر گرفته شد.
وی در تشریح بقیه سطوح این طرح بیان داشت: انس با قرآن کریم، انس با الفاظ و کنشگری بقیه سطوح این پویش هستند.

nashast tblght rmzn 1

وی از اجرای جزء خوانی قران کریم به‌صورت محوری در 40 شهر استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: آموزش مبلغین برای استفاده از ظرفیت ماه رمضان و انس با قرآن کریم در نظر گرفته‌شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: بحث اعزام مبلغ از شکل سنتی خارج‌شده و با استفاده از ابزار الکترونیک صورت می‌گیرد و هر مکانی که نیاز به مبلغ دارد با مراجعه به سامانه شمع می‌توانند با توجه به رزومه مبلغین خود را دعوت کنند.

nashast tblght rmzn 1

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص سامانه شمع بیان داشت: سامانه شمع شبکه مبلغ و عملیات تبلیغی، توانایی فرهنگی مبلغ را افزایش داده و امروزه همگرایی در تولید محتوا صورت گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در ماه رمضان مبلغین در ده شهرستان تبلیغ تخصصی خواهند داشت ابراز داشت: رسانه‌ها برای توجه عموم جامعه به این‌که قران کتاب زندگی است از ظرفیت رسانه‌ای برای ترویج بیشتر استفاده فراگیر از قران استفاده کنند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group