چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو در بوشهر آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه در بازدید سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کلی دریایی این سازمان از طرح تعمیر اساسی «پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو بوشهر» اظهار کرد: بخش دریایی این پایانه اواخر سال گذشته همزمان با دومین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان در حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان کرد: تعمیر اساسی بخش خشکی پایانه نیز با توجه به حجم طرح و عملیات انجام شده با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بسیار فراتر از تعمیر و در حد و اندازه احداث یک طرح محسوب می‌شود.

payane mosaferii
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: خرداد ماه سال ۹۳ مهلت تعیین شده برای این طرح بود که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی برای سرعت بخشی، پایانه بین المللی شهید حقگو پنج ماه پیش از موعد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.
وی افزود: پایانه مسافربری دریایی در بوشهر که پس از گذشت حدود ۲۰ سال تبدیل به یک مخروبه شده بود اکنون متناسب با استاندارد روز بین المللی احداث و آماده بهره‌برداری است.
شکیبی نسب اظهار کرد: در چشم انداز فعالیت این پایانه انجام تورهای داخلی به مقاصد کیش و قشم و همچنین مسافربری حدفاصل بوشهر و کشورهای خلیج فارس پیش بینی شده است.
وی افزود: پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر همزمان با طرح گردشگری دریایی نوروز ۱۴۰۳ پذیرای هم وطنان برای گردشگری در آب‌های بوشهر خواهد شد./ ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group