پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر از پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: ۲ مرکز ناباروی در شهرستان های دشتستان و بوشهر احداث شده تا زوج های نابارور بتوانند براحتی در سطح استان از خدمات بهره مند شوند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در این برهه تاریخی با شیوه های مختلف در حال ترویج ناامیدی در بین مردم هستند تا مانع حضور آنها در انتخابات شوند.
وی تاکید کرد: ما باید طبق وظیفه و رسالتی که برعهده داریم همه احاد جامعه را تبیین کرده تا مشتی بر دهان یاوه گویان زده و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.
بارگاهی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای مهمی را برای مردم به ارمغان آورده، افزود: تشکیل سازمان بیمه سلامت یکی از این دستاورده ها بوده که وظیفه اصلی آن پوشش بیمه ای برای افراد مختلف جامعه و تقبل هزینه های درمانی است.

neshast b salamat 1
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان بوشهر خبر داد و گفت: درحال حاظر تمامی نسخه های پزشکان استان بصورت الکترونیک ارائه میشود و افراد تحتِ پوشش بیمه میتوانند از خدمات بهره مند شوند.
وی تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را از دیگر دستاوردهای نظام بخصوص در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در گذشته این صندوق ۵ بیماری را تحت پوشش داشت که از آبان ماه سال گذشته مصوبه از سوی مجلس به وزارت بهداشت ابلاغ شد که در گام اول ۱۰۷ بیمار خاص و صعب العلاج شناسایی شدند.
بارگاهی از شناسایی ۷۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان بوشهر خبر داد و گفت: این بیماران در سامانه های بیمه سلامت و مراکز تشخیص درمانی نشان دار شدند.
وی افزود: این افراد با مراجعه به مراکز تشخیص درمانی دولتی، خدمات خود را بصورت رایگان و در مراکز غیر دولتی ۸۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر، تعداد مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات درمانی در استان را ۴۴۲۲۶ مورد عنوان کرد و گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات به این بیماران هزینه شده که به حساب شخصی آنها یا حساب موسسات و مراکز درمانی واریز شده است.

neshast b salamat 1
بارگاهی از افزایش خدمت برای بیماران خاص خبر داد و گفت: بیماران تالاسمی، کاشت حلزون و ... افزایش خدمت ویژه ای داشته که بصورت بسته ای تعریف شده تا بتوانند به نحو مطلوب تری از خدمات بهره مند شوند.
وی درخصوص پرداخت پاداش به اهداکنندگان کلیه ابراز داشت: علاوه بر دریافت هزینه از صندوق اهدا کنندگان کلیه، مبلغ ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از طریق بیمه سلامت به این افراد پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، پرداخت هزینه های خدمات نازایی و بیمه رایگان مادران باردار را از دیگر خدمات شایسته دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در گذشته یک مرکز ناباروی امید در سطح استان داشتیم که تمامی خدمات آن بصورت آزاد و با هیچ بیمه ای قرارداد نداشت که در حال حاظر با بیمه عقد قرارداد داشته و ۹۰ درصد تعرفه دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی برای ارائه خدمات به زوج های نابارور بصورت بیمه ای محاسبه می شود.
بارگاهی از مراجعه ۲۵۰۰ زوج به مراکز ناباروری بصورت سرپایی و بستری در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی بیمه سلامت برای ارائه خدمات به این زوج ها پرداخت شده است.

neshast b salamat 1
وی از احداث دو مرکز جدید ناباروری در استان با ارائه خدمات دولتی و پوشش ۹۰ درصدی بیمه خبر داد و گفت: مراکز ناباروی در شهرستان های دشتستان و بوشهر احداث شده تا زوج های نابارور بتوانند براحتی در سطح استان از خدمات بهره مند شوند.
بارگاهی از اجرای طرح پزشک خانواده را یکی از برنامه های سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: درحال حاظر دولت درنظر دارد که این طرح را در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی کند تا مردم با مراجعه به پزشک خانواده و هزینه کمتری تحت درمان قرار گیرند و در شهرستان دشتستان نیز این طرح بطور کلی در حال انجام و مراکز جانمایی شده است.
وی از افزایش خدمات به توان یابان و معلولین بهزیستی خبر داد و گفت: در گذشته ۹ کد خدمتی برای توان یابان در مراکز توانبخشی تعیین شده بود که از سال گذشته تاکنون ۵۰ کد خدمت دیگر اضافه شده است.
بارگاهی تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در در استان بوشهر ۵۵۳ مورد عنوان کرد و گفت: این مراکز شامل پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، بیمارستان ها، تصویر برداری، آزمایشگاه ها و داروخانه ها است و بیمه سلامت برای عقد قرارداد با سایر مراکز آمادگی کامل دارد.
بارگاهی تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان بوشهر را ۴۸۴ هزار و ۷۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند که شامل بیمه شده های روستایی و بخشی از بیمه سلامت همگانی ایرانیان است.
وی بابیان اینکه شهرستان دشتستان بالاترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را دارد، افزود: دهک های افراد فاقد پوشش بیمه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ۵ دهک اول جامعه بصورت رایگان، دهک ۶ با ۸۰ درصد، دهک ۷ با ۷۰ درصد، دهک ۸ با ۶۰ درصد و دهک ۹ با ۵۰ درصد تخفیف می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
وی از پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز تشخیص درمان در استان بوشهر طی سالجاری خبر داد و گفت: مطالبات داروخانه ها تا آذرماه و مطالبات سایر موسسات نیز تا آبان ماه سالجاری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه اولویت پرداخت مطالبات بر روی داروخانه ها است، افزود: درتلاشیم تا طی ۲ هفته آینده مطالبات دی ماه داروخانه ها پرداخت شود تا بتوانند به مردم خدمات بهتری ارائه کنند.

neshast b salamat 1neshast b salamat 1neshast b salamat 1neshast b salamat 1neshast b salamat 1neshast b salamat 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group