يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در مدت یک‌هفته اخیر با متصدیان ۶۰ واحد صنفی در این استان بدلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز برخورد شد.

به گزارش دیارجنوب، مصدق کشاورزی روز جمعه اظهار کرد: برابر قانون کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیرند، برای بار نخست معادل پنج برابر حقوق قانون کار برای هر روز بکارگیری و برای بار دوم معادل ۱۰ برابر جریمه خواهد شد.
وی افزود: در صورت ادامه این روند از ۹۱ تا ۱۸۰ روز حبس در انتظار کارفرمایان خاطی خواهد بود.

vahed senfi
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: در همین راستا گشت‌های مشترک برای بازدید از واحدهای صنفی و شناسایی اتباع غیرمجاز در این استان آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.
کشاورزی تصریح کرد: به طور مستمر از واحدهای صنفی برای شناسایی و برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جریمه کارفرمایان، بازرسی می‌شود.
وی ادامه داد: این گشت‌ها در واحدهایی که با سلامت مردم در ارتباط است با جدیت ورود کرده و اخطار لازم صادر و با واحدهای متخلف برابر با قانون برخورد می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: بکارگیری نیروی بومی یا ایرانی توسط متصدیان واحدهای صنفی افزون بر کاهش بیکاری مانع از تهدید سلامت جامعه نیز خواهد شد./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group