دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تشکیل جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان با ریاست فرماندار،معاون عمرانی فرمانداری ،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان و سایر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش دیارجنوب ، زهرا هوائی،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت،همکاری بعضی دستگاههای خدمات رسان شهرستان برای اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن قابل قبول نیست و رویه بسیار کندی داشته که در پیشرفت فیریکی پروژه های مسکن ملی می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
هوائی گفت؛همانگونه که مشهود است ساخت این واحدها برای اقشار فاقد مسکن و کم درآمد جامعه بوده و هر دستگاهی می بایست در توان خود به اجرای این طرح کمک نماید.
وی گفت متقاضیان نیز چنانچه تعویق در واریز آورده ها داشته باشند منجر به افت رتبه و کاهش امتیاز آنان خواهند شد و این در اولویت انتخاب واحد متقاضی تاثیر گذار خواهد بود.
زهرا هوائی به آماده سازی اراضی واگذاری در شهرهای کلمه و بوشکان اشاره نموده و گفت با توجه به اینکه وضعیت توپوگرافی این اراضی سخت و تپه ماهوری می باشد جهت انتخاب پیمانکار مناقصه در حال انجام است.
رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان به تعداد متقاضیان ثبت نامی در این طرح پرداخته و گفت؛عزم این اداره در تسریع واگذاریهای گروهی و همچنین شتاب در ساخت پروژه ها جدی بوده و تلاش خواهد نمود که با شتاب بیشتری بتوان این پروژه ها را به سر انجام رساند.

mskn dshtstn 1

زهرا هوائی گفت؛پس از احراز سکونت متقاضیان جوانی جمعیت و تکمیل مدارک آنها به ترتیب اولویت ثبت نام در سامانه ،پس از تامین زمین اقدام خواهد شد.وی گفت بلافاصله پس از تفویض اختیارات قانونی از اداره کل متبوع به ادارات شهرستان، این اداره، کار انعقاد قرادادها را شروع نموده و در جلسات آتی آمار قابل قبولی از این قراردادها ارائه خواهد نمود.
هوائی خواستار همکاری شهرداری دالکی در اجرای گذر و معابر اراضی واگذاری طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت با توجه به وضعیت مناسب این اراضی آماده سازی بدون انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قابل انجام است،انتظار می رود شهرداری دالکی مساعدت نمایند.
وی گفت در الحاق اراضی به شهرهای حوزه از آنجایی که در بعضی شهرها فاقد زمین مناسب طرح می باشیم ولی تمام تلاش خود را جهت شناسایی اراضی مستعد به کار گرفته ایم و تا امروز اراضی زیادی معرفی و در حال بررسی و اخذ استعلامات مربوطه می باشد.
احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان در خصوص الحاق اراضی مورد نیاز شهری و روستایی در طرح نهضت ملی مسکن اشاره نمود و گفت کوتاهی هیچ دستگاهی در تحقق این موضوع قابل پذیرش نیست.

mskn dshtstn 1

بنافی گفت،شهرداری ها و بخشداری ها بیشتر تلاش نمایند اراضی مستعد را به راه و شهرسازی معرفی نمایند تا چنانچه قابلیت الحاق داشته باشند الحاق انجام شود.
احمد بنافی گفت؛بیشترین تاکید دولت مردمی در تامین مسکن اقشار فاقد مسکن جامعه بوده و ما خدمتگزاران این دولت هستیم می بایست در تحقق برنامه هایش تمام تلاش خود را نموده،چرا چونکه این فرصت برای ما فراهم گردیده تا بتوانیم در تولید مسکن برای این افراد اقدام نمائیم.
وی به تسریع در واگذاریهای اراضی جوانی جمعیت اشاره نموده و گفت متولیان این امر می بایست امسال تخصیص زمین برای تعداد زیادی از متقاضیان واجدالشرایط در اجرای این قانون را فراهم نمایند.
فرماندار شهرستان گفت انتظار می رود که پروژه ۹۶واحدی راه و شهرسازی که اکنون پیشرفت قابل قبولی دارد و همچنین ۳۰واحدی بنیاد مسکن و سایر پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در هفته دولت افتتاح و تحویل متقاضیان گردد.
بنافی افزود،دستگاههای خدمات رسان در اجرای طرحها بیشتر همکاری نمایند و موانع را با یک تعامل بین دستگاهی بردارند تا مانع پیشرفت فیزیکی پروژه ها نشوند در بعضی پروژه ها عدم همکاری به موقع دستگاهها مشهود است.
بنافی بیان کرد،علیرغم اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دشتستان روند رو به رشد و پیشرفت خوبی دارد ولی در پرداخت تسهیلات خود مالکی می بایست بانکها اهتمام ویژه تری داشته باشند که اکنون آمار پرداخت تعدادی از بانکهای عامل قابل قبول و پذیرفتنی نیست و انتظار می رود توجه جدی تری به طرح مسکن داشته باشند.
احمد بنافی در پایان با تاکید، به تفکیک و صدور سریع اسناد این اراضی اشاره نموده و افزود با توجه به اینکه اسناد جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز بوده و میبایست در رهن بانک قرار گیرند صدور به موقع در اولویت کار اداره ثبت اسناد و املاک باشد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group