پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در پنج شهرستان این استان به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه اظهار کرد: در مدت یاد شده "بهرگان دیلم " با پنج درجه سانتیگراد و شهرهای " گناوه" ، "برازجان" و "جم" دمای هشت و "خورموج" با ۹ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین دما را در استان بوشهر داشتند.
وی با اشاره به ثبت دمای ۱۰ درجه در بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته "کنگان " نیز با ۲۸ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر تجربه کرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، وزش باد شمال غربی به‌تناوب تا روز دوشنبه هفته پیش رو ادامه دارد و در این مدت سواحل و فراساحل این استان بخصوص در مناطق مرکزی و جنوبی تا حدودی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

kahesh dama
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی، باسرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۳۷، جزر اول ساعت ۰۷:۲۰، مد دوم ساعت ۱۴:۵۸ و جزر دوم ساعت ۲۳:۰۴ دقیقه خواهد بود./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group