پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند کاهشی دما در این استان بهرگان (دیلم ) و "جم " برای دومین روز متوالی دمای ۶ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

به گزارش دیارجنوب ، " پیام مساعدی " افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دما در شهر" برازجان" مرکز شهرستان دشتستان " به ۹ و در شهرهای "عسلویه و خورموج " به ۱۰ درجه سانتیگراد رسید.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده "عسلویه، دیر و کنگان" به ترتیب با ۲۸، ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا، سواحل استان به‌تناوب مواج و متلاطم پیش‌بینی و از روز دوشنبه جو آرامی بر استان حاکم می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در برخی ساعت‌ها با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۳:۳۲، جزر دریا ساعت ۰۷:۴۳، مد دوم ساعت ۱۶:۰۲ دقیقه خواهد بود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group