پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بررسی‌های آماری نشان می دهد که سالانه ۷۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه متناسب با رشته تحصیلی و مهارت کسب شده، جذب بازار کار می شوند.

به گزارش دیارجنوب، احسان بهمنیاری روز پنجشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری آب های عمیق (DOT) در بوشهر اظهار کرد: ورود به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیلی یکی از مهمترین دغدغه‌های ما و دانشجویان در جامعه به شمار می‌رود به همین دلیل دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر همواره سعی کرده در برنامه‌ریزی‌ها به سمتی حرکت کند که دانشجویان در حین تحصیل توانمند تربیت شوند و مشکلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند.
وی افزود: این دانشگاه هملی محور بوده و سعی می کند با شناسایی نیازهای بازار و جذب دانشجو، زمینه ساز اشتغال پس از تحصیل برای دانش‌آموختگان این دانشگاه شود.

vahed tolidi
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با اعلام این که اقتصاد دریامحور در کشورمام مغفول مانده، تصریح کرد: سهم اقتصاد دریا در کشور ما کمتر از ۲ درصد است و با وجود این که سال‌هاست نسبت به اهمیت این بخش از اقتصاد صحبت به میان آمده ولی تاکنون به خوبی به این بخش از اقتصاد پرداخته نشده است.
بهمنیاری ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگ و خوبی در زمینه‌های مختلف است که دریا را باید در صدر این ظرفیت ها دانست. هرچند اقتصاد دریامحور ظرفیتی است که تاکنون به درستی و به صورت ویژه از آن بهره برده نشده و مغفول مانده است.
وی یادآور شد: همواره بر تربیت نیروی علمی و توانمند معتقد هستیم و بر این باوریم که ارتباط دانشگاه با صنعت می تواند در پرورش نیروهای علمی و مستعد تاثیر بسزایی داشته باشد./ ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group