پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

 سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر از شناسایی ۱۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان های دشتستان و تنگستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، احمد مشایخی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد گشت شهرستان دشتستان با رصد و پیمایش اراضی زراعی و باغی شش مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و بر اساس قانون حفظ کاربری اخطاریه جهت توقف عملیات صادر کرد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲ مورد ساخت و ساز غیرمجازی به مساحت ۱۵ هزار و ۴۵۰ مترمربع در شهرستان دشتستان شناسایی شده است.
مشایخی ضمن اهمیت برخورد به موقع با متخلفان تغییر کاربری‌های غیرمجاز تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان ۹۳ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در راستای قانون اجرا شده است.

sakht saz b
صدور اخطاریه برای هفت مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان تنگستان
سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر از صدور اخطاریه برای هفت مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در شهرستان تنگستان خبر داد و افزود: با رصد و پایش اراضی کشاورزی توسط واحد گشت شهرستان، هفت مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۴۵۲ مترمربع شناسایی و بر اساس قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اخطاریه توقف عملیات صادر شد.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در همان ابتدای مراحل ساخت افزود: واحدهای گشت شهرستان‌ها باید به صورت مستمر رصد اراضی کشاورزی را در دستور کار داشته باشند تا به موقع از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که عامل اصلی تخریب اراضی کشاورزی و تهدیدی برای امنیت غذایی است جلوگیری به عمل آید.
مشایخی ادامه داد: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت تفکیک اراضی شامل دیوارکشی و ایجاد بنا است.
وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هر ساخت و ساز غیرمجازی را از طریق سامانه ۱۳۱ یا سامانه معرفی شده گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و برخورد قانونی لازم توسط واحدهای گشت و کارشناس حقوقی صورت پذیرد./ مهر

.
کد خبر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group