يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

آیین گرامی‌داشت یلدا در شبانکاره با حضور حسینی بخشدار شبانکاره در جمع منتخبین اقشار مختلف مردم شبانکاره در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر و کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، ابراهیم حسینی در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک یلدا، از پیشینه‌شناسی و آداب و رسوم شب یلدا در نزد ایرانیان سخن گفت و افزود: یلدا میراث گذشتگان ما است که طبیعت را گرامی می‌داشتند و آن را پایان چرخه سرما و شروع چرخه گرما تلقی می‌کردند و در واقع یلدا نقطه شروع و بهبود اوضاع طبیعت بود که آن را جشن می‌گرفتند.
وی فلسفه برگزاری این جشن‌ها را فرصتی برای از یاد بردن سختی‌ها دانست و از آن بعنوان نماد قدرت الهی یاد کرد و افزود: با ورود اسلام به ایران و پذیرش تعالیم دین مبین اسلام از سوی مردم، هیچ‌گاه مشاهده نشد که آیین کهن «شب یلدا»، مخالف با آموزه‌های دینی اعلام‌شده باشد و شب یلدا همچون گذشته گرامی داشته شده است و همواره مراسم ویژه‌ای برای آن برگزار می‌شود، زیرا ایرانیان بر اساس آموزه‌های دینی اسلامی با استناد به آیه کریمه «الله نور السموات و الارض؛ خداوند نور آسمان‌ها و زمین است» و دیگر آیات کریمه قرآن، شب یلدا را نماد قدرت الهی و شب گسترش نور الهی در زمین می‌دانند.

حسینی با اشاره به اینکه یلدا از سنت های پسندیده ایرانیان است ابرازداشت: آیین کهن شب یلدا یا شب چله در زمره سنت‌هایی است که به‌خودی‌خود نه‌تنها نکوهیده نیست، بلکه از آن‌ جهت که برنامه‌هایی مانند صله‌رحم و رفتن به منزل بزرگان فامیل، رفع کدورت‌ها ، نشستن پای صحبت‌های آنان و بیان خاطرات تلخ و شیرین بزرگ‌ترها، خواندن اشعار حکمت‌آمیز، ردوبدل کردن هدیه‌ها و غیره در آن وجود دارد، در جای خود می‌تواند ارزشمند و مفید باشد. همچنین ازآنجاکه این شب مصادف با شروع فصل زمستان است از این‌ جهت می‌تواند به فال نیک گرفته شود که از دیدگاه اسلامی آغاز بهار عبادت به شمار می‌آید.
بخشدار شبانکاره در پایان صحبت های خود مردم را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات اسفند ماه کرد و بیان داشت: در طول ۴ دهه عمر بابرکت انقلاب اسلامی، حضور پرشور و آگاهانه مردم انقلابی ایران اسلامی در ادوار مختلف انتخابات، به‌عنوان بارزترین جلوه مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.
وی گفت : شما مردم با بصیرت تا به امروز همواره با حضور حداکثری توأم با شعور، در عرصه‌های مختلف، ضمن ناامید کردن دشمنان این مرز و بوم از رسیدن به نقشه‌های شوم خود، جلوه‌ای ویژه از همبستگی ملی را به نمایش گذاشته‌اید.

حسینی با بیان اینکه مجموعه وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند را دارد تصریح کرد: خدمت‌گزاران شما در ستاد انتخابات استان، فرمانداری ها، بخشداری ها و بطور کل مجموعه وزارت کشور تمام توان و تلاش خود را جهت برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور به کار گرفته‌اند، اطمینان دارم مردم شریف و با بصیرت بخش شبانکاره که همواره در عرصه تبعیت از مقام عظمای ولایت و احساس تکلیف در برابر خون شهدا و میراث گرانقدر امام راحل (ره) سرآمد بوده‌اند، در انتخابات پیش رو نیز حماسه‌ای بی‌بدیل و به‌یادماندنی از ولایتمداری، یکپارچگی، وحدت و همدلی را رقم خواهند زد.
گفتنی است مراسم شعرخوانی و تفال به دیوان حافظ، شاهنامه خوانی، اجرای گروه نمایشی، اجرای گروه سرود و اهدا لوح سپاس به افراد منتخب از جمله برنامه های این مراسم بود.

yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1yalda shbnkrh 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group