سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای شمالی بر روی دریا تا اوایل روز شنبه هفته پیش رو است.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز جمعه اظهار کرد: بنابراین در این مدت سواحل استان بوشهر نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود از فردا با کاهش تدریجی سرعت وزش باد، وضعیت جوی و دریایی استان تا پایان هفته در اغلب ساعت‌ها آرام باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

bad shomali
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فرا ساحل تا اوایل وقت فردا ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.
وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۱۲۰ تا ۱۸۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی تا ۲۴۰ سانتیمتر و از فردا بتدریج در همه مناطق ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۰ ، مد اول ساعت ۱۰:۵۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۰ خواهد بود.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، کنگان و عسلویه با ۲۵ و بهرگان شهرستان دیلم با ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در استان بوشهر داشتند./ ایرنا

 .

استان بوشهر

Template Design:Dima Group