دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

پنجشنبه‌های انتخاباتی این هفته دیارجنوب به برخی حواشی رخ‌داده در جلسات خانگی کاندیداها با مردم و سران طوایف اختصاص دارد.

به گزارش دیارجنوب، ازآنجاکه هفته‌به‌هفته به اسفندماه نزدیک می‌شویم، تکثر جلسات خانگی افزایش‌یافته و به دنبال آن حاشیه‌ها و اخبار نیز افزایش چشم‌گیری داشته است.
مسئله خرما به یکی اصلی‌ترین دغدغه‌های مطرح‌شده در جلسات است. نخل داران و البته افرادی که زندگی‌شان به نخل و خرما گره‌زده شده این روزها حال خوبی ندارند و همین مسئله به یک فرصت برای سایر کاندیداها تبدیل‌شده تا با ارائه راه‌حل و برخی قول‌ها نخل داران را به سمت خود جذب کنند. درحالی‌که طی دو سه سال گذشته اقداماتی برای رفع مشکل این قشر صورت پذیرفت اما عدهٔ زیادی از نخل داران همچنان از شرایط ناراضی بوده و اقدامات را نمایشی دانستند.
شنیده‌های دیارجنوب نشان از قول چند نفر از کاندیداها به نخل داران در این خصوص دارد و همین باعث شده تا برخی از نخل داران و خانواده‌های آن‌ها به‌صورت جدی برای آن‌ها به فعالیت بپردازند.
جلسه خصوصی برخی از مدیران کانون‌های تبلیغاتی در دشتستان خروجی جالبی داشته است گویا در این جلسه برخی از مدیران کانون‌های تبلیغاتی، فینال انتخابات را بین دو کاندیدایی جوان و البته انقلابی می‌دانند و در این خصوص تصمیماتی گرفته‌شده تا به‌نوعی همگی در این فینال سهیم باشند.
دیگر مسئله همیشگی مطرح‌شده در جلسات خانگی، بیکاری گسترده جوانان بوده و در برخی از این جلسات که البته جوانان بخش اعظمی از حاضرین را تشکیل می‌دادند ضمن نارضایتی گسترده از این شرایط از کاندیداها خواستند تا به‌جای قول‌ها و وعده پوچ راه‌حل‌هایی برای رفع این غده سرطانی دامن‌گیر بیابند.
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دریکی از جلسات که ظاهراً به تنش کشیده شده حاضرین با اعتراض از اشتغال برخی از خواص در بزرگ‌ترین مرکز صنعتی دشتستان نسبت به تبعیض ایجادشده گلایه و سرخوردگی شدیدی خود را اعلام داشتند ظاهراً این اشتغال‌ها در جهت پیشبرد انتخابات بوده و به یکی از مسئولین فعلی دشتستان نسبت داده‌شده است.

مراسمات ختم نیز این روزها رنگ و بوی انتخابات گرفته‌اند گاها در بعضی از این مراسمات کاندیداها حضور یافته و در تلاشند تا با حضورشان دل سران طوایف را به دست آورند البته عدم حضور یکی از کاندیداها در یک مراسم ختم نیز بی حاشیه نبوده و بزرگان قوم گلایه خود را به نزدیکان آن کاندید رسانده و همین امر سبب شده تا آن کاندیدا سراسیمه خود را به خانه متوفی رسانده و از هرگونه کدورت احتمالی جلوگیری کند.
در جبهه انقلابیون اما خبری از ائتلاف نیست و هرکدام از کاندیدای منتسب به جریان انقلابی به‌هیچ‌عنوان به نفع دیگری کنار نخواهند رفت و در حال آماده‌سازی خود و اطرافیانشان برای حضور پرقدرت در این عرصه هستند، شنیده‌های دیارجنوب حکایت از آن دارد که در جلسات سران احزاب، برخی از آن‌ها خود را پیروز انتخابات می‌دانند و تحت هر شرایطی تا انتها در عرصه باقی خواهند ماند.
استاندار بوشهر این هفته در مصاحبه‌ای اظهار داشت: داوطلبانی که تأیید نشده‌اند، یا مدرک آن‌ها ناقص بود و یا ۵ سال سابقه اجرایی نداشته‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تشکیل ستاد انتخابات در همه شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: آموزش دست‌اندرکاران انتخابات موردتوجه ویژه قرار دارد و در این زمینه نخستین دوره آموزشی مشترک میان وزارت کشور و شورای نگهبان در جزیره خارک برگزار شد.
وی آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را مورداشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر پیش‌بینی‌شده است.
وی رعایت بی‌طرفی مسئولان در انتخابات را مورداشاره قرارداد و تصریح کرد: تأکید ستاد انتخابات استان بوشهر بر رعایت بی‌طرفی مدیران، مسئولان و ضرورت صیانت از آرا و انتخاب مردم است.
با دیارجنوب تا پایان انتخابات جهت آگاهی از جدیدترین حواشی همراه باشید.

 

خبر مرتبط:

 قطار پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان در مسیر اسفند به ایستگاه هشتم رسید... (۱۴۰۲/۰۹/۱۶)

 هفتمین سری از پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۹/۰۹)

 سری ششم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان – پیش به‌سوی انتخاباتی پرشور ...(۱۴۰۲/۰۹/۰۲)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان در ایستگاه پنجم - در مسیر بهارستان ...(۱۴۰۲/۰۸/۲۵)

 سری چهارم پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۱۸)

 پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر انتخابات... (۱۴۰۲/۰۸/۱۱)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان-در مسیر اسفند... (۱۴۰۲/۰۸/۰۴)

پنجشنبه‌های انتخاباتی دیارجنوب در دشتستان (۱۴۰۲/۰۷/۲۷)


.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group