شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

همزمان با سراسر کشور نوزدهمین آزمون سراسری کسب مدرک تخصصی با مشارکت ۱۵۴ حافظ قرآن کریم در ۲ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، حجت‌الاسلام محمد قادری با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک به حافظان قرآن کریم در دو حوزه امتحانی بوشهر و کنگان اظهار داشت: این آزمون به عنوان رسمی‌ترین و متقن‌ترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه 1 تا 5 که معادل دیپلم تا دکتری است اجرا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این آزمون با حضور 154 نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شد گفت: از این تعداد 102 نفر مرد و 52 نفر زن هستند که کوچکترین فرد شرکت کننده ، 9 ساله و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است.

وی ادامه داد: از این تعداد شرکت کننده ، 17 نفر اهل سنت و سه نفر از پیشکسوتان رشته حفظ در استان به عنوان میهمانان حاضر در جلسه آزمون حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد : از کل تعداد شرکت کنندگان 12 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر و برخی شرکت‌کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده یا همان به صورت خانوادگی در این آزمون شرکت کردند.

‌قادری تصریح کرد : این آزمون به‌دلیل اهمیت بالایی که دارد با حضور بازرس سازمان دارالقرآن کریم در استان برگزار شد و کسانیکه در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خرداد ماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این شرکت‌کنندگان اگر نمره لازم را کسب کنند ، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها واگذار خواهد شد و افرادی که موفق به کسب معادل فوق لیسانس و بالاتر شدند در مرحله سوم و چهارم این آزمون باید شرکت کنند./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group