يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رییس پلیس فتا استان بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد تا مراقب مجرمین سایبری که به شیوه های مختلف با طرح عناوینی چون پرداخت دروغین سود سهام عدالت در کمترین زمان ممکن یا ثبت نام افراد غیربرخوردار و غیرمشمول سهام عدالت و مشابه این موارد در فضای مجازی قصد کلاهبرداری دارند، باشند.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به آغاز واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعات اولیه روز جاری در سطح کشور به حساب مشمولان، احتمال فعالیت مجدد مجرمین سایبری و سوءاستفاده از این موضوع جهت کلاهبرداری از مردم وجود دارد.

وی افزود: در کنار رصد و پایش شبانه‌روزی پلیس فتا و برخوردهای تخصصی و قانونی با بسترهای شکل‌گیری و دستگیری متهمین این‌گونه جرائم،کاربران نیز می‌بایست به توصیه‌های پیشگرانه پلیسی توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه اعلام داشت: جهت دریافت سود سهام عدالت نیاز به پرداخت هیچ‌گونه مبلغی نبوده و دریافت هرگونه پیامک از سرشماره‌های شخصی نظیر شماره تلفن همراه که عموما حاوی لینک جعلی و بدافزار است، قطعا جعلی و با اهداف مجرمانه طراحی و ارسال شده است.

قاسمی بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از باز کردن و ورود به لینک‌ها خودداری کرده و اقدام به حذف پیامک نموده و فریب تبلیغات مشابه در شبکه‌های اجتماعی را نخورید تا از هرگونه ضرر و زیان و آسیب در امان بمانید.

رییس پلیس فتا استان بوشهر در خاتمه اعلام داشت: از هم استانی‌های گران‌قدر درخواست می‌شود که به‌محض مشاهده موارد مشکوک، به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir مراجعه و موضوع را اعلام تا به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان پلیس فتا بررسی و پیگیری شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group