پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید گوشت قرمز در واحدهای دامپروری صنعتی استان با تامین سرمایه مورد نیاز افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب ، حمیدرضا جهان بخش اظهار داشت: در ۲ دهه اخیر سرمایه گذاری مناسبی توسط بخش خصوص در زمینه احداث واحدهای پرواربندی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این ظرفیت سازی زمینه مناسبی برای تولید گوشت قرمز بخصوص گوشت گوساله پرواری در مناطق مستعد استان به وجود آورده به طوری که سالانه بیش از سه هزار تن گوشت قرمز از فعالیت واحدهای پرواربندی صنعتی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: نتیجه اجرای این سیاست ظرفیت سازی بیش از ۳۷ هزار راسی در پرواربندی گوساله و ۱۵ هزار راسی در پرواربندی بره بوده است که بخش مهمی از این ظرفیت عمدتاً به دلیل کمبود تسهیلات سرمایه در گردش مغفول مانده و در صورت تأمین سرمایه مورد نیاز از سوی بانک‌های عامل استان امکان افزایش تولید در واحدهای صنعتی حداقل به میزان دو برابر وضع فعلی وجود دارد.

جهان بخش بیان کرد: در صورت تأمین سرمایه در گردش امکان افزایش تولید از واحدهای پرواربندی صنعتی وجود دارد که در کنار این تولید اشتغال پایدار خوبی نیز ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های مطرح در زمینه پرواربندی دام بوده که بخشی از تولیدات به مقصد کشتارگاه‌های استان‌های همجوار و یا مرکزی کشور منتقل می‌شود.

استان بوشهر با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و سنگین سالانه ۸۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کند و از این میزان تولید سالانه حدود ۱۲۰۰ تن مربوط به دامداران عشایری و ۷۰۰۰ تن مربوط به دامداران روستایی و صنعتی استان می‌باشد./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group