چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

بیست و پنجمین مانور سراسری ایمنی و زلزله با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زلزله با شعار« مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در مدرسه دکتر محمود حسابی آبپخش برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیارجنوب از آبپخش، در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله ، این مانور با همکاری بخشداری بخش آبپخش ، مدرسه دکتر محمود حسابی ، آتش نشانی و اورژانس برگزار شد.

این مانور با نواختن آژیر خطر و زنگ مدارس آغاز شد و دانش آموزان بر اساس آموزش های که از قبل دیده بودند در مناطق ایمن مدرسه پناه گرفتند و عملیات تخلیه از کلاس های درس و خروج به محیط آزاد و حیات مدرسه صورت گرفت.

امداد رسانی به مصدومان فرضی جا مانده زیر آوار و آموزش اطفا حریق از بخش های دیگر این مانور بود که آموزش های لازم توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس به دانش آموزان ارائه شد

حمزه امین نژاد بخشدار بخش آبپخش در اجرای این مانور در مدرسه دکتر محمود حسابی اظهار داشت: برگزاری این مانور یک تمرین آمادگی برای مقابله با زمان وقوع حوادثی از قبیل زلزله است.

بخشدار بخش آبپخش افزود : با توجه به اینکه زمین لرزه پدیده طبیعی است و نسبت به آن باید آگاهی لازم را داشت ، در غیر اینصورت جامعه دچار بروز مشکل می شود .

حمزه امین نژاد افزود: به منظور آمادگی در مواقع بحران، نخستین کار آموزش دیدن و توجیه و راهنمایی شدن است و سپس باید نکات و مسائل ایمنی رعایت است.

وی گفت: فراگرفتن اصول ایمنی به منظور حفاظت از جان خود و اطرافیان در مواقع بحران احتمالی ضروری است و شما دانش آموزان با این مانور و تمرین همه باید این نکات را فرا می‌گیرید تا از خود و خانواده خود محافظت کنید.

امین نژاد با بیان اینکه حفظ خونسردی و پرهیز از هیجان و شتابزدگی و پریشانی در مواقع حوادث و بحران‌ها از ضروریات است گفت: در چنین مواقعی گرفتن تصمیم‌های بجا و درست لازم است.

بخشدار بخش آبپخش خاطر نشان کرد: بعد از وقوع زلزله اصلی ترین موضوع پشتیبانی مردمی است که حضور و اراده مردم باعث می‌شود شرایط آسان‌تری فراهم و امدادرسانی با شرایط بهتری انجام شود.

manovr.zelzele abpakhsh 1manovr.zelzele abpakhsh 1manovr.zelzele abpakhsh 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group