پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیر پالایشگاه دهم شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال، متخصصین ایرانی شاغل در این پالایشگاه توانستند با استفاده از دانش و نوآوری، هشت میلیون بشکه میعانات گازی تولید کنند.

به گزارش دیارجنوب ، "محمد نعمتی" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان تولیدات میعانات گازی و سایر محصولات پالایشگاهی در طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار است.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که در ماه گذشته در این پالایشگاه و برای نخستین بار در سطح کشور انجام شد، رسوب زدائی تیوب‌های کوره‌های واحد نم‌زدایی بود که کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و در دسترس‌پذیری تولید گاز را به دنبال دارد.

مدیر پالایشگاه دهم پارس‌جنوبی تصریح کرد: با استفاده از این روش در کنار یک سری مزایای دیگر، از کاهش بازده حرارتی، افزایش مصرف انرژی و انفجار و آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

نعمتی یادآور شد: تمامی قطعات و فعالیت ها در این شرکت با استفاده از توان شرکت های داخلی و دانش بنیان انجام می شود که نشان از کیفیت برتر این قطعات در کشور و جلوگیری از خروج ارز دارد.

مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی بیان کرد: با استفاده از توان همین شرکت های دانش بنیان داخلی در شهریورماه امسال، عملیات به‌روزرسانی سخت افزاری، نرم افزاری و کالیبراسیون بردهای الکترونیکی با موفقیت انجام شد.

با انجام تعمیرات تجهیزات حیاتی از سوی متخصصان این پالایشگاه میزان فلر سوزی پالایشگاه نسبت به پارسال ۳۰درصد کاهش یافته که اقدامی در راستای حمایت از محیط زیست منطقه پیرامونی است.

وی یادآور شد: کاهش ۳۰ درصدی فلرسوزی در کنار تولید ۱۷ میلیون متر مکعب گاز و ۱۷ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته نشانه ای از تفکر جهادی در جنگ اقتصادی است و امسال نیز به دنبال افزایش تولیدات نسبت به سال گذشته گام بر می داریم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group