سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: میزان ذخیره آب پشت سد رئیس علی دلواری به ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش دیارجنوب ، علی محمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ساخت سدهای جدید در استان اقدامات خوبی صورت گرفته و پروژه‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده سدهای دالکی و دشت پلنگ به مرحله آبگیری می‌رسند اضافه کرد: در بارش‌های اخیر شاهد آبگیری سدها و بندهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره بارش باران مطلوب در یک هفته گذشته ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در جریان بارش باران اخیر بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره‌سازی شد.

محمدی اضافه کرد: آب باران ذخیره‌سازی شده از طریق چهار سد، ۱۶ طرح تغذیه مصنوعی و آبخیزداری و بخشی هم از طریق طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در بارش باران اخیر از مجموع سدهای مخزنی در دست بهره‌برداری استان بوشهر نزدیک به ۱۷ میلیون مترمکعب آب باران ذخیره‌سازی شد.

وی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر ۱۵ میلیون مترمکعب آب وارد سد رئیس علی دلواری شد، گفت: اکنون میزان ذخیره آب پشت سد رئیس علی دلواری به ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group