پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل آبخیزداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: با عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح‌های ابخیزداری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا می‌‎شود.

به گزارش دیارجنوب، حمید نوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: بوشهر جزء شش استان برتر برای تدوین سند راهبردی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در کشور معرفی شده است.
وی بیان کرد: در این سند ۸۳۸ هزار هکتار اراضی برای طرح آبخیزداری در استان بوشهر در نظر گرفته شده و برای سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای مطالعه تدوین سند راهبردی لحاظ شده است.
مدیرکل آبخیزداری سازمان منابع طبیعی کشور ادامه داد: از خیران انتظار است در هر جا که خطر و آسیبی در جامعه وجود دارد ورود کرده و به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز همانند ساخت مسجد و مدرسه ورود کنند.

abkhizdari b
نوری اظهار کرد: حسابداری آب و حوزه‌های آبخیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود چراکه در غیر این صورت تهدیدی بزرگ برای منابع طبیعی کشور رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اهمیت تعادل حسابداری آب و کربن عنوان کرد: تعادل حسابداری آب و کربن سبب کاهش کربن هوا می‌شود و این فرایند کمک بزرگی به سلامت حوزه آبخیز و ساکنان حوزه آن است.
نوری اضافه کرد: در قلمرو مدیریت و حکمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به شکل ویژه دنبال می‌شود.
وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تمام اقدام‌های خود را زیر پوشش مدیریت جامع حوزه آبخیز قرار دهند تا موفقیت بیشتری در این حوزه حاصل شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group