يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

استاندار بوشهر گفت: تلاش داریم که زمینه توسعه و تقویت مبادلات تجاری بین بوشهر و کشورهای آمریکای لاتین فراهم شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در دیدار با سفیر بولیوی در ایران ابا اشاره به اشتراکات این کشورها ظهار داشت: روحیات مردم بولیوی مثل بوشهر ضد استعماری است.
وی اضافه کرد: حدود ۳۰۰ سال پیش، هلندی‌ها و پرتغالی‌ها که قدرت دریایی آن دوران بودند به آب‌های بوشهر آمدند و جزیره خارگ را اشغال کردند که مردم بوشهر آنها را از خلیج فارس بیرون کردند.
محمدی‌زاده ابراز داشت: بوشهر همواره در برابر استعمارگران ایستاده و تاکنون و در مراحل مختلف تاریخی، شاهد افتخارات بوشهر در برابر استعمارگران بوده و هستیم.

ostandar didar
وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط اقتصادی و سیاسی و تجاری با بولیوی هستیم گفت: ارزیابی میدانی از استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته تا مزیت‌های استان بوشهر شناسایی و نسبت به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اقدام شود.
استاندار بوشهر خواستار برپایی نمایشگاه مشترک با کشورهای آمریکای لاتین شد و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود، تولیدات بوشهر در کشورهای آمریکای لاتین و تولیدات این کشورها نیز در بوشهر عرضه شود.
محمدی‌زاده افزود: با توجه به اعلام آمادگی سفرا، پیشنهاد می‌شود، سفر سفرای آمریکای لاتین به بوشهر در زمستان امسال برنامه‌ریزی شود تا دو طرف از مزیت‌های یکدیگر شناخت پیدا کنند.
وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم گفت: ایران همواره به توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین از جمله بولیوی اهمیت می‌دهد و دولت سیزدهم در این راستا اقدامات مؤثر انجام داده است.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group