يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

اصغر شعبانی با انتشار یادداشتی با ذکر 10 نکته به دلایل باخت تیم سرخپوشان برازجان پرداخت.

به گزارش دیارجنوب ، متن این یادداشت بشرح زیر است :

یک . این تیم متعلق به برازجان است، رنگ پیراهنش نیز قرمز است، اما پرسپولیس نیست ! نباید بدمان بیاید وقتی می گوییم پرسپولیس نیست . دلیل هم داریم که پرسپولیس نیست .

دو . پرسپولیس یک [حاج محمود] داشت مثل شیر .حرفش خریدار داشت. از مربی گرفته تا بازیکن و فدراسیونی ها و تیم های هم گروه و مسئولان . هم احترامش را داشتند و هم کارها را به بهترین شکل ممکن انجام می داد . نباید از مرحوم [جلال] غافل شویم . او نیز بارهای اصلی را به دوش می کشید . جمع آوری اسناد و مدارک، کارت بازیکنان و مربیان و رفت و آمد به فدراسیون و ..‌. کار او بود که صورت می گرفت . آذربان جوانی عاشق فوتبال و ورزش مدیریت تیم را بر عهده دارد . برای تیمداری آنهم در لیگ کشور باید آدمِ همراه و کاربلد داشته باشی . تو قرار نیست همه کاره باشی . امین آذربان مدیرعاملی که بار همه را بر دوش می کشد اما برای نگارنده پذیرفتنی نیست که چرا در این سالها تو فقط تنهایی ؟! این یک عیب جدی در مدیریت تیم برازجان است .

سه . زیاد به عقب بر نمی گردم . پرسپولیس بزرگتر داشت . هم بیرون تیم و هم درون تیم . مسائل مهم را امید فتحی حل می کرد . سالهای سال یک سرمربی مقتدر بود . فتحی سرد و گرم چشیده بود . توسط بازیکنان خوشنام پرسپولیس حمایت می شد . در تیم بازیکنانی مثل حسین آرامون و مهدی گیوزاد و کاپیتان سهیل و حتا عبدی فیروزمند یا حبیب دویره و همین رسول پورآزاد بزرگی می کردند. هم برای بومی ها قابل احترام بودند و هم غیربومی ها .

sorkhposhan bor

چهار . سرخپوشان برازجان امسال یک کادر فنی درجه یک دارد . امین فتحی از وجود سید مجید طباطبایی ، جابر پورمند و رسول پورآزاد بهره می برد . نامهای بزرگی که در زمانهای نه چندان دور برای خودشان یلی بودند اما دستِ تنهایند . سرمربی و کادرفنی باید به تمرینات بپردازند و در بازی چشمشان به اتفاقات مستطیل سبز باشد اما در بازی با تیم اتحاد بویر احمد، تیم برازجان نشان داد که امین فتحی و کادرش دست تنهایند . حالا اینکه چرا اینگونه شده نمی دانم !

پنج . اتفاقی عجیب در بازی روز یکشنبه رقم خورد . تیم برازجان از ابتدای بازی ۱۱ نفر نبود !!! فتحی تیم را با ۷ بازیکن ارنج کرد !! چرا ؟ کارت بقیه بازیکنان صادر نشده !! این هفته ی دوم بازیها بود و اما کارت بازی، تنها برای ۷ بازیکن صادر شده بود . باز هم دم امیر حسین محتشم گرم که تماس گرفت و پیگیر شد و در طول بازی یکی یکی اضاف شدند !!! وقتی می گوییم آذربان باید آدمِ همراهِ کاربلد داشته باشد یعنی این !

شش . اگر چه از لحاظ قانونی نمی توان به تیم اتحاد بویر احمد ایراد گرفت اما همکاری نکرده و از همان ابتدا با ۱۱ بازیکن مقابل ۷ نفر از تیم میزبان بازی را شروع کردند . در نیمه ی اول تیم برازجان ۲ گل را ۸ نفره دریافت کرد و به رختکن رفت ! اما شرایط در نیمه ی دوم کاملاً به نفع میزبان رقم خورد و انصافاً اگر داور مهربانانه تر برخورد می کرد نتیجه قطعاً فرق داشت!

هفت . نیمه ی دوم سهم تیم برازجان بود . حملات و هجوم به دروازه تیم میهمان از همان دقیقه ی ۴۶ شروع شد . تیم برازجان سراسر حمله شده بود تا اینکه حکیم حزبایی پور اختلاف را به حداقل رساند و فشار بر روی دروازه ی حریف تمامی نداشت . حدود دقیقه ۷۰ بازی بود که داور از یک پنالتی مسّلم به سود سرخپوشان چشم پوشی کرد . شرایط بازی جوری بود که شاید اگر این پنالتی گرفته و گل میشد ، میزبان گل سوم را نیز می‌توانست بزند اما ...

هشت .‌ متأسفانه به نظر می رسد هیچ نظارتی روی لیگ ۳ نیست ! هر تیم یک صاحب در فدراسیون دارد . مربی حریف تیم برازجان خود را مشاور افشاریان می نامید ! آن یکی تیم نیز متعلق به بهاروند است و تیمی دیگر را یکی دیگر در سازمان لیگ حمایت می کند!! داوران هرمزگانی بازی یکشنبه [خصوصاً داور وسط] نشان دادند که توانایی قضاوت بازی های لیگ ۳ را ندارند . لیگ های محلات و بازی های نونهالان نیز برای این نوع داوری زیاد است تا چه رسد به لیگ سه . چرا یک بازی به این مهمی نباید ناظر داوری داشته باشد؟! (این را یوسف اطمینان گفت . رییس دپارتمان داوری فوتبال استان بوشهر)

نه . دقایق پایانی بازی برای تیم برازجان خوب رقم خورد اما به نتیجه نرسید ! کمکِ اول به داد داور وسط رسید . پرچم زد و گفت که مدافع میهمان توپ را با دست زده . اعلام پنالتی شد و همه ریختند روی داوران . حدود ۱۵ دقیقه بازی متوقف بود . یک امتیاز نیز خوب بود اما پنالتی تیم برازجان را گلر حریف گرفت ! [به قول سید مجید طباطبایی بهترین های فوتبال دنیا نیز پنالتی را خراب می کنند] اما انصافاً حیف شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group