چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مراسم افتتاحیه سفیران سلامت روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در دبستان دخترانه فاطمه زهرا شهر آبپخش برگزار شد.

کوروش امینی- به گزارش دیارجنوب، سحر حقیقت جو مراقب سلامت دبستان فاطمه زهرا(س) شهر آبپخش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: از آنجایی كه دانش آموزان نقش عمده ای در توسعه و ساخت آینده كشور دارند و با توجه به تعداد كثیر دانش آموزان و امكان انتقال پیام های بهداشتی از طریق آنان به خانواده و جامعه، به عنوان سفیر سلامت انتخاب شدند.
وی افزود: در طرح سفیران سلامت دانش آموزان آموزش سبك زندگی سالم، سلامت روانی، سلامت تغذیه، سلامت خانواده، اصول بهداشت فردی، آشنایی با بیماری های غیرواگیر، آشنایی با بیماری های واگیر و تحرک بدنی و ورزش را فرا می گیرند و آموزش های فرا گرفته را به خانواده منتقل می کنند.
حقیقت جو عنوان کرد: در واقع سفیر سلامت پل ارتباطی مدرسه و خانواده می باشد.
وی بیان کرد: در این مراسم وظایف سفیران سلامت و نحوه برخورد با موارد بهداشتی به سفیران سلامت توضیح داده شد و همه با هم سوگندنامه سفیران را خوانده و شعرهایی درخصوص سفیران توسط دانش آموزان خوانده شد و در پایان نمایش خواص میوه ها اجرا شد.
سفیران سلامت برای سه گروه تغذیه، محیط زیست و ایمنی انتخاب شده اند.
وی بخشی از وظایف سفیران سلامت را عنوان کرد و گفت: آموزش مفاهیم بهداشتی،زیست محیطی و تغذیه سالم به سایر دانش آموزان با خوشرویی، همکاری با مربی بهداشت در برگزاری مناسبت های بهداشتی، جلب مشارکت و همکاری سایر دانش آموزان مدرسه در انجام فعالیت های بهداشتی، تهیه مطالب آموزشی و بهداشتی مانند بروشور و روزنامه دیواری و همکاری و همفکری اعضای گروه سفیران سلامت در انجام کارها است.
مراقب سلامت دبستان فاطمه زهرا(س) شهر آبپخش یادآور شد: در کنار این ها غرفه دست سازه با مواد دور ریز هم بوده که بچه ها با وسایل بازیافتی کاردستی درست کردند.
در پایان به تعدادی از دانش آموزان برحسب قرعه کشی جوایزی اهدا شد.

safiran salamat a 1safiran salamat a 1safiran salamat a 1safiran salamat a 1safiran salamat a 1safiran salamat a 1safiran salamat a 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group