پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

سرپرست مخابرات بوشهر با اشاره به اجرای ۷۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان در سال‌های گذشته تاکنون، گفت: ۶۰ کیلومتر از این میزان فیبر نوری در سال جاری اجرا شده که تا پایان سال افزایش می‌یابد است.

به گزارش دیارجنوب، پویان خواجه‌ییان با اشاره اینکه 730 کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان در سال‌های گذشته تاکنون اجرا شده است، اظهار داشت: این میزان شبکه فیبر نوری در مسیرهای بین شهری و مقداری هم در شهرها و روستاها اجرا شده و 60 کیلومتر از این میزان در سال جاری اجرا شده که تا پایان سال افزایش می‌یابد است.
سرپرست مخابرات استان بوشهر اضافه کرد: در فیبر نوری سرعت، کیفیت و امنیت پایداری شبکه ارتباطی، مهترین شاخصه‌ها محسوب می‌شود.
خواجه‌ییان با اشاره به طرح نهضت جهادی مخابرات ایران تحت عنوان نجما تصریح کرد: در این طرح جهادی ظرفیت پورت‌ها افزایش می‌یابد و تاکنون 12 هزار پورت‌های اف.تی.تی.اچ نصب شده است.

fibr mokhaberati
به گفته وی، تا پایان سال 1403 بیش از 15 هزار پورت اف.تی.تی.اچ نصب و 50 درصد آن در سال جاری محقق می‌شود.
سرپرست مخابرات استان بوشهر با بیان اینکه نصب این پورت‌ها سبب رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و در نتیجه توسعه اقتصادی می‌شود، افزود: شهرستان‌های بوشهر، کنگان و جم بیشترین سهم را در اجرای این طرح دارند، گرچه شهرستان‌های دیگر هم از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
خواجه‌ییان یادآور شد: در طرح توسعه خدمات اجباری روستایی هم زیرساخت‌های ارتباطی برای تلفن‌های همراه گسترش می‌یابد که بر این اساس امسال 255 کیلومتر فیبر نوری در راستای برقراری عدالت ارتباطی و رفع مشکلات شبکه وضعیت روستاها اجرا می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group