چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعمیرات اساسی بخشی خشکی پایانه مسافربری دریایی مرکز استان با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، "محمد شکیبی‌نسب " روز دوشنبه در بازدید از طرح یاد شده اظهار کرد: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط با پروژه، بخش خشکی پایانه در دهه فجر امسال آماده بهره برداری می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود شرکت آبفا برای اتصال پایانه به شبکه فاضلاب شهری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق در اجرای دیماند، ساخت و استقرار پست برق و سویچ برد در پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: سرامیک‌کاری، رنگ‌آمیزی و تخصیص محوطه مورد نیاز به منظور احداث پی ( فونداسیون) و استقرار تجهیزات سرمایشی و گرمایشی از سوی شرکت کشتیرانی از دیگر نیازهای تکمیل پایانه مسافربری دریایی در بوشهر است.

محمد شکیبی‌نسب ادامه داد: بخش دریایی پایانه نیز در سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید که پس در اختیار گرفتن سالن مربوط به یکی از شرکت های کشتیرانی، بهسازی آن انجام تا مسافران مسیر بوشهر - خارگ از تاسیسات احداثی استفاده بهینه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم طرح می توان آن را در حد طرحی تازه تاسیس نام گذاشت چرا که در روند تعمیرات اساسی تمام بخش های مطابق با استانداردهای بین المللی و روز دنیا اجرایی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ترسیم چشم انداز بین المللی در طرح یاد شده عنوان کرد: امید است با روند رو به رشد تعاملات منطقه ای که در سایه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم محقق شده شاهد نقش آفرینی بندر بوشهر در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی در حوزه کشورهای خلیج فارس باشیم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group