يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه تولید و پس از شیرین‌سازی به خط سراسری منتقل شده است.

به گزارش دیارجنوب ، «حسین باغبان » اظهار کرد: روزانه به شکل متوسط ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین‌شده از « پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی» تولید می‌شود.

وی افزود: در کنار تولید ۷۵ درصد از گاز کشور در «مجتمع گازی پارس جنوبی» با کمک متخصصان ایرانی، روزانه ۵۷ هزار بشکه میعانات گازی و به طور متوسط ۳۴۰ تن گوگرد در « پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی» تولید می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی و ۶۰ هزار تن گوگرد تولید شده است.

باغبان ادامه داد: برای پایداری و افزایش تولید گاز و میعانات گازی، اقدام به بهینه‌سازی تجهیزات و روش های تولید برای کاهش مشعل‌سوزی کرده ایم که راه‌اندازی « ردیف‌های گازی بدون مشعل» یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: موضوعی که در این پالایشگاه و در مجموعه کلی « مجتمع گازی پارس جنوبی » اهمیت دارد به روزرسانی نیازها منطبق بر دانش‌های جدید و استفاده از توان متخصصان ایرانی به خصوص در عرصه دانش بنیان است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: این موضع سبب کاهش مخاطرات زیست‌محیطی منطقه و ارتقا سطح سلامت کارکنان و مردم پیرامون مناطق نفتی و گازی شده است.

باغبان گفت: از ابتدای امسال و با یک پیش بینی و برنامه ریزی تقویمی، مجتمع گازی پارس جنوبی و به خصوص پالایشگاه دوم در کنار تولید و نیازسنجی برای زمستان، موضوع به روزرسانی( اورهال ) پالایشگاه را نیز فراموش نکرد تا بتواند در استمرار تولید زمستان نقش آفرین باشد.

وی یادآور شد: پیش بینی‌ها از احتمال ایجاد پدیده « ال‌نینو» در کشورمان در طول فصل زمستان خبر می‌دهد که نیازها را به سمت تولید گاز بیشتر می کند از این رو با یک آینده پژوهی در « مجتمع گازی پارس جنوبی » به دنبال این هستیم که با تولید و تزریق مستمر گاز شیرین شده در این پالایشگاه، اجازه ایجاد مشکلات ثانویه داده نشود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group